Про Академію

Меню

МАУП взяла участь у Латиноамериканському семінарі IСEF

12 Жовтня 2009 12:50

З 30-го вересня по 2-е жовтня у найбільшому місті Бразилії Сан-Паулу відбувся перший в історії Латиноамериканський семінар IСEF, присвячений освітнім послугам. Міжрегіональна Академія управління персоналом була представлена на цьому симпозіумі. У цій акції взяли участь Голова Наглядової ради МАУП Георгій Васильович Щокін та проректор з міжнародних зв'язків – генеральний директор Міжнародного відкритого університету Ігор Славович Піляєв.

- Ігоре Славовичу, розкажіть, будь-ласка, про цей семінар?

IСEF – це найбільша глобальна компанія, яка базується у Боні (Федеративна Республіка Німеччина) і спеціалізується на наданні інформації і проведенні міжнародних заходів в сфері освітніх послуг. Головне завдання Латиноамериканського семінару – звести провідні освітні заклади різних регіонів світу з латиноамериканськими агентськими компаніями, що займаються набором слухачів з усієї Латинської Америки на навчання за кордон.

Ми знаємо, що Латинська Америка в цій сфері більше орієнтується на розвинуті країни західної Європи, Північної Америки, Японію, Австралію, але український ринок освітніх послуг – це дуже цікава перспектива для латиноамериканських студентів, тому ми взяли участь у цьому семінарі. Там були представлені близько 80 освітніх закладів, зокрема, з Австралії, Канади, Франції, Німеччини, Іспанії, Нової Зеландії, Великобританії, США. Більше 100 агентських компаній з усієї Латинської Америки взяли участь у цьому заході: з Аргентини, Болівії, Бразилії, Чилі, Колумбії, Коста-Ріки, Домініканської Республіки, Еквадору, Сальвадору, Гватемали та інших країн.

- Якою ж є мета цього семінару?

Головна мета цього Латиноамериканського регіонального семінару з освітніх послуг – звести зацікавлені навчальні заклади та агентські компанії, для того, щоб укласти відповідні договори про набір студентів різних рівнів навчання, тобто починаючи від середньої школи, мовних курсів і закінчуючи магістратурою і більш високими рівнями освіти.

- Ви, мабуть довго готувалися до цієї поїздки?

Так, цьому семінару передувала серйозна підготовча робота, тобто ми оновили наші рекламні та інформаційні матеріали, зокрема, фільми про Академію іспанською та англійською мовами. Ми привезли на виставку наші ювілейні брошури, видані до 20-річчя Академії англійською та українською мовами. Зазначу, що на семінар ми привезли обладнання для показу наших демонстраційних матеріалів агентам.

Задовго до початку семінару ми почали активні комунікаційні обміни з нашими потенційними партнерами через спеціальну комунікаційну мережу фірми IСEF, яка організувала цей семінар, розмістили презентаційну інформацію про Академію і конкретні пропозиції щодо співпраці. Ці пропозиції стосувалися двох головних напрямків: по-перше, ми зацікавлені у залученні якомога більшої кількості латиноамериканських студентів, тобто прагнемо географічно розширити представництво у МАУП студентів з Латинської Америки і підняти їхній кваліфікаційний, освітній рівень, знайти найбільш ефективні форми і механізми співпраці; по-друге, це проект створення Центрів відкритої освіти МАУП у латиноамериканському регіоні, що передбачає залучення новітніх Інтернет-технологій, супутникового обладнання, застосування новітніх форм заочної та дистанційної освіти, створення можливостей для латиноамериканських студентів у своїх країнах отримувати освіту за українськими стандартами. Тим паче, що у Латинській Америці проживає досить чисельна українська діаспора; лише в Бразилії це, за найменшими оцінками, близько 350 тисяч осіб. Було декілька хвиль еміграції з України і є дані, що ця цифра сягає до півмільйона.

- Чи відбувалися певні предметні розмови з керівниками навчальних закладів чи агенціями?

Так, ми мали бесіду з заступником голови Української діаспори Бразилії паном Жоржем Рибкою, який мешкає у Сан-Паулу. В ході розмови були обговорені актуальні питання щодо задоволення освітніх потреб етнічних українців, які проживають на території Бразилії. З боку представника української діаспори було підкреслено зацікавленість в отриманні освіти за українськими стандартами.

Під час семінару відбулися переговори з представниками більш ніж десятку представників ряду агентських компаній з Бразилії, Перу, Гватемали, Сальвадору, Мексики, Чилі, Колумбії. Це професійні агенти, які спеціалізуються на наборі латиноамериканських студентів для навчання за кордоном, а також працюють в інших, у тому числі інноваційних напрямах в сфері освіти, зокрема, ми надали їм наші пропозиції щодо перспективи відкриття центрів відкритої освіти МАУП.

Крім переговорів з агентами, ми мали цікаву розмову з представником Університету Святого Ігнасіо Лойоли зі столиці Перу Ліми і також обговорювали можливості створення центру відкритої освіти МАУП.

Крім того, ми зустрілися з представником коледжу в місті Дунайварош (Угорщина), який також прибув на цей семінар, і обговорили з ним можливості співпраці. Цей коледж є вищим освітнім закладом недержавної форми власності. Нещодавно вони отримали можливість підготовки бакалаврів і мають розглянути нашу пропозицію щодо співпраці у підготовці магістрів.

- Чи були зацікавлені латиноамериканські учасники переговорів? Чим сподобалась їм Академія як потенційний партнер?

Більшість наших партнерів під час переговорів підкреслювали високу конкурентоздатність умов, які пропонує Академія для латиноамериканських студентів, зокрема, ті можливості, які надаються щодо інфраструктури навчання. Адже на території Академії створено цілісний комплекс навчальних корпусів, гуртожитків, інформаційно-бібліотечний комплекс, надання культурних, спортивних послуг, харчовий комплекс, забезпечується цілодобова охорона. І головне - Академія забезпечує високі освітні стандарти, відповідно до європейських вимог, оскільки Україна у 2005 році приєдналася до Болонської конвенції, що передбачає створення спільного простору вищої освіти у Європі, з залученням інших регіонів світу. Нашими партнерами підкреслювалося, що цінові пропозиції Академії щодо навчання і проживання дуже конкурентоздатні у порівнянні з пропозиціями з інших регіонів світу.

- Що Ви відкрили для себе в ході цього семінару?

Слід відзначити, що в рамках цього семінару ми почули декілька презентаційних виступів, лекцій щодо особливостей роботи на латиноамериканському і, зокрема, бразильському ринках освітніх послуг. Ми звернули увагу, що існує значний дефіцит інформації про Україну і взагалі про весь пострадянський простір у латинській Америці. Зокрема, мене вразило, що під час виступу президента однієї з провідних бразильських асоціацій у сфері освітніх послуг було продемонстровано географічну структуру навчання за кордоном бразильських студентів, - і в цій структурі фігурували навіть такі віддалені від Латинської Америки регіони, як Китай, Японія, Нова Зеландія, Австралія, але зовсім не був представлений ані регіон СНД, ані Україна. При тому, що традиційно, ще за радянських часів і в незалежній Україні навчалися і навчаються багато латиноамериканських студентів. зокрема, зараз в МАУП до рівня бакалавра, магістра навчаються студенти з Перу, Еквадору, тому ми відразу зазначили цю проблему і сприйняли з розумінням, що дефіцит інформації про Україну існує. Підкреслю, що ми були єдиною делегацією освітнього закладу не лише з України, а з усього пострадянського простору, на цьому авторитетному заході, де взяли участь понад 80 освітніх закладів з усього світу.

Ми будемо вести подальші переговори більш детальні і предметні з тими партнерами, які виявили практичну зацікавленість у співпраці. Таким чином, ми відкрили для себе латиноамериканський регіон і завдяки участі у цьому семінарі маємо досить ґрунтовну базу професійних агентів, з якими можемо співпрацювати в усіх латиноамериканських країнах. Семінар був організований на високому рівні, ефективно і за два дні, які ми провели в Сан-Паулу, вдалося зробити великий обсяг роботи.