Про Академію

Меню

Майстер-клас "Як досягти успіху в епоху змін або куди зникає робота"

03 Квітня 2014 14:11

3 квітня в Інституті комп’ютерно-інформаційних технологій відбувся майстер-клас на тему "Як досягти успіху вепоху змінабо куди зникає робота". Захід проведено Вишою школою Управління на базі ІКІТ.

Мета зустрічі, донести до студентів наступну інформацію:

  • яку глобальнутрансформаціюпереживаєсучасний світ;
  • що відбувається збізнесом;
  • як знайти своє унікальнемісце в новому постіндустріальному світі.

Кандидат технічних наук Ірина Щербіна, яка проводила зустріч, звернула увагу студентів на Вікіноміку, розповівши, як деякі компанії на початку XXI століття використовували в своїх бізнес-технологіях принципи масового співробітництва (mass collaboration), взаємодії рівних (peer collaboration) та ідеологію відкритого коду, для досягнення комерційного успіху.

Також, не можна було оминути Аутсорсинг, оскільки на сьогоднішній день, передача організацією певних бізнес -процесів або виробничих функцій на обслуговування іншій компанії, що спеціалізується у відповідній області, все ж таки сприяє безробіттю.  На відміну від послуг сервісу і підтримки, що мають разовий, епізодичний, випадковий характер.

Студенти познайомились з новим поняттям Краудфандінг. Зрозуміли, що на сьогодні актуальним є колективна співпраця людей, які добровільно об'єднують свої гроші або інші ресурси разом, як правило через Інтернет, щоб підтримати зусилля інших людей або організацій. Збір коштів може служити для різних цілей: фінансування стартап-компаній та малого підприємництва, створення вільного програмного забезпечення, отримання прибутку від спільних інвестицій і багато чого іншого. Наприклад, перший краудфандінговий сайт з'явився у США в 2000-му році і був призначений для збору грошей на музичні проекти. На кінець 2011-го року, як звітує компанія Massolution, по всьому світу налічували 452 краудфандінгові платформи. Усі разом за минулий рік вони зібрали близько 1,5 мільярда доларів США на реалізацію більш ніж одного мільйона проектів. Очікується, що до кінця 2014-го ця сума зросте вдвічі.

Дізнались про таке поняття, як Краудсорсінг - «інновація з розрахунком на користувача». Тобто компанії - виробники покладаються на користувачів не тільки в питанні формулювання потреб, а й у визначенні виробів і удосконалень, які б задовольнили ці потреби. Але, на відміну від вузькоспеціалізованих спільнот, що розробляють відкрите програмне забезпечення або модернізовані приналежності для віндсерфінгу, така робота управляється і належить тільки одній компанії, яка продає результат. Отже, можна сказати, що цей напрямок створено в розрахунку на передбачуване бажання споживачів безкоштовно або за невелику ціну поділитися своїми ідеями виключно з інтересу побачити ці ідеї втіленими.

Серед прикладів краудсорсінгових проектів можна зазначити:

Вікіпедія — електронна енциклопедія, створена переважно силами волонтерів.

«Threadless»— компанія з виробництва футболок у Чикаго. Процес розробки дизайну складається виключно з проведення он-лайн конкурсів. Щотижня компанія отримує сотні ідей від аматорів і професійних художників. «Threadless» публікує ці малюнки на своєму сайті, і кожен зареєстрований користувач може оцінити ту чи іншу футболку. Щотижня у виробництво запускається від чотирьох до шести найпопулярніших дизайнів, але тільки після того, як достатньо велика кількість покупців зробить попереднє замовлення, щоб не зазнати збитків.

Переможці щотижня отримують 2000 доларів та різні призи, проте справжньою мотивацією є бажання побачити свою роботу запущеною у виробництво. На етикетці кожної футболки Threadless друкує ім'я розробника. Для дизайнерів це творча віддушина, для покупців — додатковий вибір. Компанії не потрібно наймати команду дизайнерів, при цьому вона вкладає гроші тільки у перевірені, попередньо замовлені дизайни, а це є значним зниженням ризику. 

Розглядаючи всі ці напрями та нову термінологію, студенти дійшли висновку, що розвиток ІТ-сфери, є лише на початковій стадії. Тому ринку праці дуже потрібні нові спеціалісти: програмісти, системні адміністратори, дизайнери, геймери, тобто вузько направлені, які будуть будувати зовсім нову країну, за рахунок здобутих нових знань. А в цьому їм допоможе новостворений Інститут комп’ютерно-інформаційних технологій, який розробив нові інтегровані програми навчання.

 

Галина Єрмоленко,
в.о. директора ІКІТ

Поділитися посиланням: