Знайти роботу – це просто!

16 Січня 2009 14:55

Гарна робота – це перспектива професійного
                                                                    та кар’єрного росту, матеріального стану 
та соціального статусу
 

Твердження про те, що випускнику вузу чи молодому спеціалісту без досвіду роботи важко працевлаштуватися - не більше ніж міф, і цей міф поступово розсіюється. Але це не означає, що роботодавці готові брати всіх, хто отримав диплом. Роботу шукати все ще нелегко: треба розглянути сотні оголошень, написати і розіслати сотні резюме, зі страхом очікувати відповідь і співбесіду.

Що ж робити, щоб пошук роботи не втомлював і не забирав останні сили та нерви, а знайдена робота принесла фінансову стабільність, користь, задоволення і підвищення професійними сходинками?

Пропонуємо Вам скористатися нашими порадами, щодо ефективного пошуку роботи.

 
1. Визначення конкретної мети

Перш за все, дайте відповідь на питання: «Чи знаю я конкретно, що шукаю? Чи є в мене конкретна мета?». Адже на роботі ми проводимо, як мінімум, третю частину свого життя, тому умови роботи впливають на ефективність нашої праці, здатність концентруватися.

 
2. Резюме – це просто. Принципи підготовки резюме

Знайомство роботодавця з вами починається задовго до співбесіди. Ваша перша зустріч з HR - менеджером або менеджером з підбору персоналу – це ваше резюме, аркуш паперу формату А4, де вказано важливу інформацію про вашу освіту, досвід роботи, особисті дані. Підійти до викладу даної інформації треба дуже серйозно - від цього аркушу залежить, запросять вас на співбесіду чи ні.

Пишіть унікальне резюме окремо для кожної, обраної вами, посади. Чітко формулюйте мету, уникайте розмитих формулювань і побажань. Резюме слід складати на тій мові, на якій вимагає роботодавець. Якщо у вас є якісь особливі досягнення - напишіть про них. Перевіряйте орфографічні помилки. Завжди зберігайте резюме в роздрукованому і електронному варіанті. Якщо ви маєте якісну електронну фотографію, можете розмістити її в лівому верхньому кутку резюме. Не рідше одного разу на квартал переглядайте і доповнюйте резюме, тоді воно не втратить актуальності. І саме головне - будьте чесними. Менеджер з персоналу на співбесіді чи при телефонній розмові швидко визначить на скільки є достовірною та інформація, що вказана в резюме.

 

Шаблон для резюме

 
 
Прізвище, ім’я та по-батькові
Дата народження
Домашня адреса
Телефон
E-mail
 
Мета

Чітко визначте свою мету: чого ви прагнете досягти на бажаній посаді. Вкажіть сферу діяльності чи відділ, в якому ви хотіли б працювати.

Освіта

Вкажіть, в зворотному хронологічному порядку, назву учбового закладу, факультет, спеціальність, отриману кваліфікацію (бакалавр, спеціаліст, магістр…). Зазначте теми і роки написання курсових та дипломних робіт, якщо вони пов’язані з обраним напрямком діяльності.

Перерахуйте додаткові курси, семінари, тренінги, які ви відвідували. Відмітьте наявність сертифікатів, які підтверджують це.

Досвід роботи

Вкажіть, у зворотному порядку, назву організації, обов’язки, досягнення. Всі види практики (виробничу, асистентську, переддипломну) можна вважати вашим досвідом роботи.

Спеціальні знання та навики

Знання мов: вкажіть мови, які ви опанували та рівень володіння ( початковий, середній, вільно).

Навики роботи на ПК: вкажіть всі програми, якими володієте.

Особисті якості

Перерахуйте свої найкращі якості, які характеризують вас, як гарного працівника, що принесе користь організації.

Інтереси

Продемонструйте роботодавцю, що ви - різносторонньо розвинена особистість, коротко вкажіть свої захоплення.

Додаткова інформація

Все, що може «додати вам балів» в очах роботодавця, можна зазначити в цьому розділі.

 
 
3. Вивчення ринку праці. Пошук вакансій

Якщо ви вже вирішили, в якій сфері хотіли б працювати, можна переходити до вивчення ринку праці і пошуку підходящих вакансій.

Існують різні способи пошуку роботи:

·        газети та журнали, які присвячені працевлаштуванню – традиційний і перевірений спосіб пошуку роботи;

·        Інтернет – можливість зайти на спеціалізовані сайти, присвячені працевлаштуванню, або проглянути сайти компаній, які конкретно вас цікавлять;

·        оголошення в громадських місцях;

·        Державна служба зайнятості;

·        з допомогою родичів та знайомих;

·        відвідування ярмарок вакансій та днів кар’єри;

·        звернутися до спеціалізованих організацій, які займаються працевлаштуванням.

Однією з таких організацій є Центр організації практики, працевлаштування студентів та роботи з випускниками при Міжрегіональній Академії управління персоналом, якийнадає своїм студентам та випускникам активну підтримку на шляху до їхньої першої кар’єрної сходинки.

Основною метою діяльності Центру є створення сприятливих умов для подальшого взаємного співробітництва з Академією, випускниками та студентами, вирішення проблем працевлаштування випускників та студентів МАУП, проходження практики.

Студенти, які бажають знайти роботу, звертаються до Центру, відвідують Ярмарки вакансій та Дні відкритих дверей, що проводяться в Академії.

Центр організації практики, працевлаштування студентів та роботи з випускниками безкоштовно пропонує усім бажаючим видання «Пропоную роботу» та «VIP вакансії». Тому, студенти і випускники МАУП можуть знайти вакансії серед оголошень цих видань. Також на веб-ресурсі МАУП є персональна сторінка Центру, де в розділі «Робота» розміщені всі вакансії, які є в Академії та ті, які пропонують організації та фірми, що співпрацюють з Центром.

 

До категорії спеціалізованих організацій, які займаються працевлаштуванням, також  відносять кадрові та рекрутингові агентства. Різниця між ними полягає в тому, що рекрутингове агентство орієнтоване на клієнта, який подає замовлення на пошук того чи іншого фахівця, і який в результаті вирішує ч підходить йому кандидат чи ні. В даному випадку плату за послуги вносить клієнт.

Кадрові агентства орієнтовані на кандидата: саме він дає замовлення агентству і оплачує послуги.

4. Співбесіда

Успішне проходження співбесіди — це справжнє мистецтво. Мистецтво спілкування, вміння відчувати міру у своїх словах і здатність контролювати свої несвідомі реакції. Щоб пройти співбесіду і отримати бажану посаду, треба вміти поставити себе на місце роботодавця, зрозуміти і відчути, які вимоги будуть ставитися до людини, яка претендує на цю роботу. Вивчення цього мистецтва вимагає часу, але навчитися цьому можна.
     Для досягнення позитивного результату вам потрібно пройти два етапи: підготовку до співбесіди і власне розмову.
Перший етап — підготовка до співбесіди
    Спочатку потрібно зібрати якомога більше відомостей про фірму і людей, з якими ви збираєтеся зустрітися. Про організацію, в яку ви ідете на співбесіду, вам потрібно знати: чим вона займається, які перспективи у цього напрямку, протягом якого часу існує, її юридичний статус, якої думки про організацію преса, чи має партнерів за кордоном, наскільки стабільним є склад керівництва. Знайти необхідну інформацію вам допоможе продукція компанії, рекламні брошури, статті в газетах і журналах. Певне, достатньо суб’єктивне враження “зсередини” про організацію дасть спілкування з людиною, яка є чи була її співробітником.
   Дуже важлива частина підготовчого етапу - продумування відповідей на запитання, які, скоріше за все, ви почуєте. Зрозуміло, що ці відповіді повинні не тільки надавати вам впевненості у собі, але і підвищувати ваші шанси на успіх. Серед таких запитань можуть бути

• Що ви можете розказати про себе?(коротка розповідь, мінімум автобіографії, максимум — навичок і досвіду, корисного для нової роботи)
• Чому ви обрали нашу компанію?(можливості росту,..)
• Які ваші сильні сторони?(перш за все – риси, корисні для організації)
• Які ваші слабкі сторони?(негативні риси, які мають і позитивний аспект)
• Чому ви хочете отримати цю роботу?(“продайте” себе)
• У чому ми виграємо, якщо приймемо вас?
• У вас є ще якісь запитання?
• Чи маєте ви інші пропозиції роботи?
• На яку заробітну платню ви розраховуєте?

Відповідь на останнє запитання часто стає проблемою. Людину, яка назве дуже низьку платню, скоріше за все, будуть вважати поганим спеціалістом. Людину, яка оцінить себе зависоко – надто амбіціозною. Людина, яка вгадала або дізналася про реальну платню за таку посаду в компанії, виявляється, не використала усіх можливостей — можливо, вона могла б отримувати більше. Тому варто торгуватися. А для цього — задавати т.зв. змістовні “атакуючі запитання”. Ці запитання повинні враховувати дійсні інтереси роботодавця і ситуацію конкретної співбесіди. При вміло поставлених запитаннях за певний час роботодавець сам поцікавиться, чи влаштує вас певна платня і тоді ситуація у ваших руках.

Існують нестандартні запитання, для яких важливо підготувати відповіді, які б підвищували ваші шанси на отримання потрібної посади:
• Що ви робили сьогодні?
• За що вас критикували останнім часом?
• Ви частіше погоджуєтесь чи сперечаєтесь. Чому?
• Наскільки ви відчуваєте людей, що вас оточують?
• Опишіть, будь ласка, ідеального керівника.
• Які з посадових обов’язків ви виконуєте з найбільшим успіхом?
• Назвіть три ситуації, в яких вам не вдалося досягнути успіху. Чому?
• Назвіть три моменти, які ви боїтеся виявити на новій роботі?
• Як ви мотивуєте інших?
• Як ви зрозумієте, що досягли своєї мети?

Вам потрібно психологічно підготуватися, щоб хвилювання не виявилося сильнішим за вас. Одним допомагає те, що вони ніби дивляться на себе збоку, як у кіно, інші - кілька разів продумують можливі варіанти протікання подій, треті - уявляють щось дуже приємне і спокійне, коли відчувають, що почали хвилюватися. Отже, вам потрібно виробити спосіб, не хвилюватися у складній ситуації.

Для того, щоб не запізнитись на очікувану співбесіду, вам потрібно з’ясувати, де точно знаходиться потрібна організація і скільки часу потрібно на дорогу. Не забудьте про копії дипломів, резюме, рекомендацій, підготуйте імена і телефони осіб, які можуть вас порекомендувати. Бажано мати запас часу на випадок, якщо співбесіда затягнеться. А перед виходом не забудьте зазирнути у дзеркало — це додає необхідної впевненості.

Етап другий — власне співбесіда

Отже, ви вчасно прийшли в кабінет людини, з якою маєте спілкуватися, почуваєтеся достатньо впевнено і приблизно уявляєте собі, як будете відповідати на поставлені запитання. Вам потрібно знати ще кілька правил, щоб справити приємне враження:
• вітаючись з представником компанії, не подавайте руку першим;
• сідайте, коли вам пропонують це зробити;
• уважно слухайте і притримуйтесь того напрямку у бесіді, який задає співрозмовник;
• намагайтеся зрозуміти, навіщо задане кожне запитання і відповідати, чесно описуючи свої кращі риси;
• не займайтеся зайвою саморекламою — краще описувати свої позитивні риси у межах поставленого запитання з ілюстраціями та конкретними фактами;
• ні в якому разі не брешіть, але пам’ятайте про міру своєї відвертості;
• не критикуйте колишніх керівників і колег;
• знайдіть необхідну міру цікавості, врівноваженості і бадьорості, самостійності, ввічливості;
• не демонструйте співрозмовнику цинізм, негнучкість поглядів, нетерпимість до критики; зайву матеріальну зацікавленість, відсутність цілей і задач, небажання вчитися;
• причини колишніх звільнень краще пояснювати аргументовано, але без зайвих емоцій і образ,
• намагайтеся уникати обговорення власних особистих і фінансових проблем;
• варто назвати заробітну платню, яку ви хотіли б отримувати, але тільки тоді, коли вас про це спитають;
• після інтерв’ю варто подякувати співрозмовнику за увагу.

Не забувайте! Під час співбесіди козирем є чарівність, в якій поєднуються приємна зовнішність (не обов’язково модельна), інтелект, вміння спілкуватися, правильно підібрана інтонація (не інтимна!), інтерес до інших, почуття власної гідності і шарм.

У деяких компаніях прийнято прощатися приблизно так: “Дякую. Якщо нам буде потрібна ваша допомога, ми зателефонуємо пізніше.” І це може означати як те, що вони мають провести співбесіди з іншими бажаючими, так і ввічливе “ні”. Можна запитати, коли вам зателефонують, і , якщо визначений термін пройшов, делікатно з’ясувати, у чому справа. А до того, варто проаналізувати те, як відбувалася співбесіда, що вам вдалося з задуманого - що ви робили правильно, а що — ні.

Якщо можливе місце роботи справило на вас неприємне враження і вам щось дуже не подобається у майбутніх співробітниках, то варто добре подумати, чи приймати таку пропозицію. Не забувайте, що знайти роботу не важко, якщо об’єктивно оцінити співвідношення власних бажань і здібностей.

Для отримання професійної консультації з питань працевлаштування звертайтесь у Центр організації практики, працевлаштування студентів та роботи з випускниками за адресою:

м. Київ,
вул. Фрометівська 2,
Міжрегіональна Академія управління персоналом,
корпус № 18, каб. 8.
Директор Центру – Ловецка Ксенія Іванівна
Фахівець Центру – Бучинська Людмила
тел. 496-97-65, внут. тел 11-95

Поділитися посиланням: