Про Академію

Меню

Інтерв’ю з директором Харківського інституту ПрАТ «ВНЗ «МАУП»

15 Січня 2021 11:43

– Розкажіть, будь ласка, історію заснування Харківського інституту ПрАТ «ВНЗ «МАУП».

– Історія становлення Харківського інституту бере початок з кінця 1995 року, коли відбулися перші контакти з керівництвом МАУП і був підписаний протокол про наміри створення навчального структурного підрозділу в місті Харкові. В лютому 1996 року був створений Харківський навчально-консультаційний центр, а в квітні того ж року відбувся перший набір студентів. В 1997 році Харківський навчально-консультаційний центр було реорганізовано в Харківський регіональний центр відкритої освіти.

За високі показники в організації навчального процесу однією з перших серед регіональних підрозділів 20 липня 1998 року рішенням Адміністративної Ради Міжрегіональної Академії управління персоналом та рішенням зборів акціонерів акціонерного товариства закритого типу «Міжрегіональна Академія управління персоналом» на базі Харківського регіонального центру відкритої освіти заснована Харківська філія Міжрегіональної Академії управління персоналом і зареєстрована Московською районною державною адміністрацією міста Києва.

Харківський інститут було створено у 2001 році шляхом реорганізації «Харківської філії МАУП».

На сьогодні інститут має приміщення, яке знаходиться у власності МАУП загальною площею 1594,6 м2, підключення до телекомунікаційних мереж (Інтернет), власний сайт, конференц-зал, обладнану аудиторію для проведення занять з іноземними слухачами. У розпорядженні студентів та викладачів інституту знаходиться книжковий фонд наукової бібліотеки, який налічує 40832 екземпляри.

– Які кафедри функціонують у складі інституту?

– З метою забезпечення організаційної системи вищої освіти, змісту різних форм навчання, організації навчального процесу в Харківському інституті створено 4 кафедри:

– соціально-гуманітарних дисциплін — очолює кандидат історичних наук Рудь А. А.;

– менеджменту — очолює кандидат економічних наук Телепнєва О. С.;

– економіки та підприємництва — очолює кандидат економічних наук Броницький О. В.;

– психології — очолює доктор філософії в галузі психології Литвинова І. Л..

В листопаді 2016 року було створено Центр міжнародної підготовки для іноземних громадян при Харківському Інституті МАУП. За період існування підготовчого відділення було надано освітні послуги 180 слухачам з наступних країн: Марокко, Нігерія, Індія, Непал, Судан, Гана, Гвінея, Йємен, Ірак, Турція, Намібія, Афганістан, Сомалі. 

Проводиться навчальний процес у виправних колоніях для засуджених.

– Розкажіть про викладацький склад інституту.

Навчальний процес в інституті забезпечують 32 викладачі, серед них 17 викладачів, які мають вчений ступінь доктор та кандидат наук.

До читання лекцій, проведення семінарських занять, до участі в роботі Державних екзаменаційних комісій широко залучаються досвідчені фахівці-практики: правознавці, менеджери, банкіри, економісти. Більше 15 років доктор філософії в галузі психології, професор МКА Лукашевич Н.М. займається проблематикою суіцидальної поведінки  людей різних вікових категорій. З 2017 по 2018 рік була виконана складніша дослідна робота за цією тематикою. Робота проводилася сумісно із кафедрою біохімії Харківського Національного медичного університету  та Харківським бюро судово-медичної експертизи. За результатами дослідження,  11.05.2018 р. Лукашевич Н. М. прийняла участь у Міжнародній конференції судових медиків  місті Одеса з доповіддю. Статтю було опубліковано в Науково-практичному журналі «Судово-медична експертиза» 1/2018 м. Київ. Таке дослідження не проводилося більш ніж 35 років, остання інформація була надана голландськими медиками у 60-х роках. Наукова робота в цьому напрямі продовжується.

Завідувачка кафедри психології Литвинова І. Л. очолює такий напрям розвитку як арт-терапія: Харківський інститут МАУП плідно співпрацює із Східноукраїнською асоціацією арт-терапії «Саат», яка націлена на сприяння позитивним соціальним змінам в суспільстві за допомогою використання можливостей культури і мистецтв, займається створенням освітніх і дослідницьких програм для фахівців, які працюють в галузі освіти, медицини, соціальної сфери; організовує творчі та соціокультурні проекти, а також надає консультативну психологічну допомогу з використанням методів арт-терапії дітям-інвалідам та людям різного віку і стану здоров'я, які потребують психологічної допомоги; бере активну участь у створенні арт-терапевтичної спільноти і підтримки досліджень в області арт-терапії. Враховуючи, що на сучасному етапі розвитку освіти практика та практичні заняття є одним із пріоритетних напрямів, елементи арт-терапії внесено до практичних занять з магістрами.

На кафедрі менеджменту працює доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту і адміністрування, академік Академії економічних наук України Сумець О. М., що є автором курсів логістичної спрямованості, приймав участь у розробці концепції підготовки фахівців у сфері логістики з початку заснування  в Україні спеціальності «Логістика», є головним редактором електронного наукового фахового видання «International Scientific E-Journal «Agriculturaland Resource Economics», членом редакційної ради міжнародного науково-практичного журналу «Логістика: проблеми та рішення», одноосібний автор 5 підручників з грифом МОН України, автор 31 навчального посібника, 16 монографій, має патент і авторські свідоцтва на ряд наукових творів.

– Як Ви заохочуєте студентів до наукової та громадської діяльності інституту?

– В навчальній роботі викладачами використовуються як традиційні, так і нові методи навчання через проблемне висвітлення матеріалу, застосування оргтехніки, проведення ділових ігор. За високі досягнення показників у навчанні та виконанні науково-дослідної та громадської  роботи студентам надаються переваги та пільги в межах повноважень навчального закладу: нагородження Почесними грамотами, оголошення подяки, надання безкоштовних квитків   на відвідування театрів, спортивно-оздоровчих закладів, направлення на стажування, виставлення фото на Дошку Пошани.  Виховна робота на факультетах та в академічних групах узгоджується з комплексним планом виховної роботи Інституту та проводиться за участю кураторів груп, фахівців факультету, контролюється деканом.

– У яких спортивних чи культурно-масових заходах студенти беруть участь?

– Щотижня в академічних групах проводяться кураторські години, на факультетах – старостати, щосеместрово – загальноінститутські збори кураторів. З метою виявлення захоплень, інтересів та побажань майбутніх студентів серед студентів-першокурсників Інституту проводиться анкетування. Результати анкетування використовуються при підготовці та проведенні різноманітних інститутських заходів.

Протягом року студенти Інституту брали участь в організації та проведенні благодійних акцій : «Щастя на крилах» для онкохворих дітей, допомозі дитбудинку для дітей із затримкою розумового розвитку, засіданнях присвячених пам'яті загиблих у голодоморі та під час війни, організації концертів,  у проекті «Посади дерево».

Особливу увагу фахівці виховної роботи приділяють формуванню національної громадської свідомості, вихованню мовної, політичної та правової культури. З метою посилення національно-патріотичного виховання було розглянуто та затверджено нову Концепцію виховної роботи в Академії, а також Кодекс честі МАУП, проводиться робота із впровадження цих проектів. У роботі фахівці використовують календар пам’ятних дат.

Щорічно в канун Дня Перемоги студенти Інституту беруть участь в урочисто-жалобній панихіді, присвяченій «Пам’яті загиблим під час Великої Вітчизняної війни».

Кожного року в Інституті в рамках Всеукраїнської акції скорботи і вшанування пам’яті жертв голодомору «Хліб – 1933» відбувається круглий стіл, в якому беруть участь викладачі, студенти, представники громадськості, засоби масової інформації.

Національно-патріотичні компоненти світогляду, політична культура формуються завдяки активній участі студентів у різноманітних міських, обласних, державних заходах.

Культурно-естетичне виховання є одним із провідних напрямків діяльності виховної роботи. Традиційними в Харківському інституті стали такі тематичні свята: посвята в студенти, День працівника освіти, День студента, Новорічне свято, День святого Валентина, Міжнародний жіночий день, День гумору, День психолога, день Перемоги. Усі тематичні свята супроводжуються випуском стіннівок.

В інституті працює редакційна колегія стінної газети «Vivat Academy», яка слідкує за творчими, академічними та спортивними успіхами студентів, а також висвітлює події історії, культури, мистецтва міжнародного масштабу, України та м. Харкова, що сприяє вихованню студентського колективу.

Кожного року студенти Харківського інституту проводять акцію «Подари дитині  книгу», збирають літературу та відвозять її до підшефного дитячого будинку. Керівництво інституту одержало подяки від адміністрації дитбудинку та дітей-вихованців.

Щорічно студенти інституту приймають участь у загальноміських заходах: «Студентський бал», який організовується губернатором області, «Вища школа Харківщини: кращі імена», «Свято закоханих». Інститут підтримує тісні зв’язки з Харківським театром ляльок, Харківським академічним українським драматичним театром ім. Т. Г. Шевченка, Харківським академічним російським драматичним театром ім. О. С. Пушкіна, Харківським домом актора (відвідування театральних прем’єр, концертів та інше).

Команда Харківського інституту приймала участь в соціальному телевізійному проекті «Битва ВНЗ». Студенти спільно з працівниками інституту надають допомогу тваринам в Центрі поводження з тваринами..

Студенти беруть участь у спортивних змаганнях та займають призові місця: Собко Богдан — чемпіонат світу з карате, JKS Ірландія, Дублін; Логвіненко Кирило — Зимовий чемпіонат Харківської області з футболу; Грекулов Олександр — Чемпіонат України зі стрельби з лука.

– Чому, на Вашу думку, студенти обирають Харківський інститут МАУП?

– Одним з питань, під час проведення анкетування першокурсників, завжди є питання «Чому Ви обрали нас?». Проаналізувавши відповіді, можна зробити висновок: 1. ті, хто отримав освіту в Харківському інституті МАУП, надають гарні рекомендації своїм знайомим та родичам, навіть через багато років після закінчення; 2. широкий вибір спеціальностей за доступною вартістю та якісне навчання; 3. індивідуальний підхід до кожного студента; 4. відсутність додаткових витрат; 5. привітний та компетентний персонал; 6. можливість отримати освіту без складання ЗНО.

– Яким Ви бачите 2021 рік з точки зору розвитку Вашого інституту, що плануєте змінити або ввести в систему підготовки здобувачів освіти?

– На 2021 рік є декілька запланованих заходів для розвитку інституту:

– отримання додаткових ліцензій для підготовки бакалаврів, магістрів та іноземців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавр;

– відкриття набору молодших бакалаврів до коледжу при Харківському інституті МАУП,          встановлення контакту з The Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brazil за такими напрямами: спільні дослідження та наукові конференції; обмін науковою інформацією, програмами навчання та науковою літературою; обмін науковим досвідом; видання наукових публікацій, присвячених спільним дослідженням та конференціям; участь співробітників, викладачів та студентів в організації та проведенні конференцій, конгресів та симпозіумів.

Харківський Інститут МАУП наполегливо намагається стати одним із найдинамічніших вищих навчальних закладів у структурі Академії, а науково-педагогічний колектив Інституту прагне до того, аби якість знань студентів, їхні вміння і навички відповідали сучасним державним вимогам і міжнародним стандартам.

Директор Харківського інституту
ПрАТ «ВНЗ «МАУП», декан факультету денної,
заочної та дистанційної форм навчання,
доктор філософії  в  галузі  управління
інформаційними системами, професор МКА,
доцент кафедри «Соціально – гуманітарних дисциплін»           Догадіна Валентина

Поділитися посиланням: