У МАУП відбувся семінар «Інноваційні технології у профорієнтації школярів»
У рамках соціального проекту «Шлях до майбутнього» 24 листопада в Міжрегіональній Академії управління персоналом відбувся семінар для шкільних психологів, вчителів та соціальних педагогів «Інноваційні технології у профорієнтації школярів».
Розпочав захід кандидат педагогічних наук, доцент, професор, член-кореспондент МКА, проректор з розвитку загальної середньої освіти МАУП Володимир Яровой.
«Вітаю усіх учасників семінару! Наша Академія була заснована в 1989 році як недержавний вищий навчальний і науковий заклад. На той час психологія була однією з трьох перших спеціальностей, за якими відбувалося навчання у МАУП. Сьогодні в Академії діє інститут соціальних наук і самоврядування Гейдара Алієва, котрий готує висококваліфікованих фахівців у сфері психології. Працівники нашого інституту та представники проекту «Профорієнтатор Україна» підготували для вас цікавий семінар на тему інноваційних технологій у профорієнтації школярів. Тема досить актуальна, оскільки на сьогодні роль шкільних психологів надзвичайно важлива у вихованні сучасних дітей. Саме шкільні психологи сприяють утворенню в загальноосвітніх закладах комфортного психологічного клімату для учасників виховного процесу, створюють умови для всебічного особистісного розвитку та повноцінного психічного здоров’я».
Після виступу проректора доктор психологічних наук, професор Українсько-Азербайджанського інституту соціальних наук і самоврядування Г.Алієва МАУП Антоніна Грись провела інтерактивну лекцію-практикум «Самостійність професійного вибору: міфи та реальність». Під час лекції Антоніна Михайлівна розповіла про основні методики виміру внутрішньої мотивації, які допомагають школярам у виборі майбутньої професії. Зокрема професор відзначила три основні механізми, які має враховувати психолог: самопізнання, самовизначення та самовираження дитини. Основну проблему у визначенні професії школярем Антоніна Михайлівна вбачає у недостатності просвітницької роботи серед батьків учнів. Також Грись відзначила, що кожен шкільний психолог має керуватися принципами суб’єктності, відкритості до змін та ефективності навиків у своїй роботі. Разом з кандидат психологічних наук, доцентом Оленою Шопшою Антоніна Грись поділилася з учасниками семінару напрацьованими творчими практиками, котрі вони б могли застосовувати під час своєї роботи у загальноосвітніх закладах.
Далі керівник проекту «Профорієнтатор Україна», практичний психолог Тетяна Руденко розповіла про сучасні інноваційні технології у профорієнтації школярів 13-18 років та їх батьків. Так Тетяна Миколаївна зазначила, що ідеї створення проекту «Профорієнтатор Україна» надихнулася, коли постало питання вибору професії її сина.
«Психолог, який може допомогти сам собі – зможе допомогти й іншим», – зауважила Руденко.
Психолог розповіла учасникам семінару про історію створення комп'ютерного комплексу «Профорієнтатор-UA», котрий було розроблено тестологами МДУ ім. М.В. Ломоносова і адаптовано для України в 2012 році.
Сам же комп'ютерний комплекс «Профорієнтатор-UA» презентувала психолог, психодіагност, старший науковий співробітник Інституту соціології Г. С. Костюка НАПН України, науковий консультант проекту «Профорієнтатор Україна» Ярина Каплуненко.
По завершенню семінару учасники подякували організаторам та висловили свої сподівання щодо майбутнього співпраці з Міжрегіональною Академією управління персоналом.
Ольга Коробій