Про Академію

Меню

Ліцей МАУП – гідна освіта з першого класу

13 Липня 2011 11:13

 

Вже понад 10 років у структурі Міжрегіональної Академії управління персоналом працює Ліцей, де навчають найменших вихованців Академії. Тут юні ліцеїсти здобувають необхідні знання та навички, які знадобляться їм при здобутті вищої освіти. Тут здійснюють не лише базову і професійну підготовку, але й вчать бути справжніми лідерами, мати активу життєву позицію та мати завжди власну точку зору. Детальніше про Ліцей МАУП у розмові з директором Іриною Виговською.


1.     Що таке ліцейна освіта? Чим вона відрізняється від навчання у загальноосвітній школі? Наскільки розвиненою є мережа ліцеїв, і наскільки доцільно та перспективно її розвивати?

Ліцей МАУП – це загальноосвітній навчальний заклад ІІІ ступеня з профільним навчанням і допрофесійною підготовкою, що забезпечує здобуття освіти понад державний освітній мінімум, здійснює науково-практичну підготовку талановитої учнівської молоді.

Основним завданням Ліцею є підготовка юнаків і дівчат до подальшого навчання, зокрема і в Міжрегіональній Академії управління персоналом. Основна мета Ліцею – збагатити учнів знаннями понад державний мінімум, забезпечити ґрунтовну допрофесійну підготовку і подальше успішне навчання у вищих навчальних закладах, створити всі умови для самореалізації  та всебічного розвитку особистості. Тому найголовнішим пріоритетом в організації навчально-виховного процесу нашого закладу є науковий підхід  до управлінських, навчальних та виховних аспектів. Новий зміст навчання, впровадження сучасних інформаційних технологій, які зумовлюють формування пізнавальних інтересів учнів, глибше сприйняття і розуміння теоретичного матеріалу, систематичне, цілеспрямоване впровадження на уроках завдань творчого характеру, профільне навчання – усе це є важливим підґрунтям для розвитку здібностей і формування практичних навичок майбутніх спеціалістів.

Ліцей працює над розвитком творчих здібностей дитини з урахуванням її

індивідуальних можливостей та соціальної ситуації цього розвитку. До змісту роботи входять складові, які охоплюють, по-перше, проблему розвитку самого учня, по-друге, навчально-виховну діяльність, по-третє, проблему впливу родини, оточуючого середовища.

Минуло 10 років з моменту створення Академічного Ліцею. Попри всі перепони він став популярним і конкурентноспроможним на ринку освіти. Тут дбають про дитину, про її високу духовність та всебічний розвиток.

Залежно від власних уподобань, здібностей, вибору майбутньої професії ліцеїсти вибирають один із профілів навчання (спеціалізації): управління малим бізнесом, основи соціально-правової роботи, інформаційні технології, філологія, міжнародні відносини, психологія, політологія. Навчальні плани визначаються своєю доцільністю і збалансованістю, оскільки системно забезпечують базовий і профільний зміст освіти.

Відділення Ліцею МАУП розташовані у трьох столичних районах – Дніпровському, Дарницькому та Деснянському. Відділення розташовані таким чином, щоб максимально обмежити переїзд учнів з одного району до іншого, більш раціонально використати вільний час дітей та підлітків, створити кращі можливості для самопідготовки та організації відпочинку.

 

2.     Що собою нині являє Ліцей МАУП? Якби Ви підбили підсумки роботи Ліцею за останній навчальний рік?

Ліцей працює в трьох районах міста Києва. Це 17 класів, у яких навчається біля 300 учнів. Діти не тільки кияни, але й діти з інших регіонів України.

У Ліцеї діють денна та дистанційна форми навчання. На основі Internet - технологій учні 8-11 класів інших навчальних закладів можуть здобути більш глибокі знання з профільних дисциплін.

В нашому навчальному закладі працює талановитий викладацький колектив. Всього 50 вчителів, з них 22 вищої категорії, 4- вчителі-методисти, 4 старших вчителя. А також викладачі вищих навчальних закладів. У своїй роботі вони застосовують сучасні освітні технології, які забезпечують умови для пошукової та дослідницької діяльності, підвищують рівень навчальних досягнень ліцеїстів, готують випускників до зовнішнього незалежного оцінювання. Досвідчені педагоги дають не лише ґрунтовні знання, а й виховують почуття поваги до рідних, друзів, оточуючих, формують почуття власної гідності. Викладачі створюють здорове соціальне середовище, навчають дітей вчитися, здобувати нові знання, сприяють всебічному розвитку учнів, прагнуть формувати у ліцеїстів якості успішної та самодостатньої особистості із здоровим корпоративним духом.

Педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою: «Інноваційні технології у навчально-виховному процесі як засіб створення елітарної освіти».

Науково-методичне забезпечення роботи Ліцею було одним із пріоритетних напрямків роботи адміністрації, всього педагогічного колективу. Стан та заходи щодо вдосконалення науково-методичної роботи визначаються річним планом роботи Ліцею, а також у наказі про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами.

Оснащено два нових комп’ютерних класи в Дніпровське та Дарницьке відділення, придбано інтерактивну дошку, обладнання для біологічного, хімічного та фізичного кабінетів.

Викладачі використовують комп’ютерну техніку у вдосконаленні своєї творчої лабораторії, підготовки розробок уроків. Створено колекції мультимедійних лекційних демонстрацій та інших посібних учбових матеріалів. Розроблено пакети тестів для тематичного обліку знань учнів. Протягом року створено кілька авторських програм методик навчання і виховання учнів. Педагогічний колектив запровадив струнку і послідовну систему вивчення профільних дисциплін.

 

3.     Чим якісно вирізняється навчання в Ліцеї, якщо порівнювати з іншими навчальними закладами такої ж спрямованості? Що включає в себе підготовка учнів в Ліцеї? Яке воно, учнівське життя?

В Ліцеї навчаються діти різних вікових категорій: з 5 по 11 клас. Щоб вступити до нашого навчального закладу треба пройти комп’ютерне тестування з 4-х предметів: української мови та літератури, логічної математики та іноземної мови. Звертаємо увагу на володіння рідною мовою, знання іноземних мов, визначаємо рівень знань з української літератури та прикладних предметів.

Перед початком навчального року ми проводимо тестування потенційних учнів, вивчаємо нахили дитини. Також проводимо психологічне тестування. Розроблено програму комп’ютерного тестування учнів з метою визначення їх професійних інтересів та уподобань.

Створено банк діагностичних методик вивчення особистісних рис учнів. Їх пізнавальних інтересів, нахилів, можливостей. Проводиться психолого-педагогічна діагностика домінуючих особистісних інтересів, здібностей, ціннісних орієнтацій, їх місця в колективі Ліцею.

Обов’язковим є вивчення іноземних мов: англійської та німецької, а також за бажанням арабської, китайської та російської.

Передбачене також індивідуальне навчання учнів, які потребують цього за станом здоров’я.

Учнівське життя в Ліцеї передбачає дві основні форми роботи: навчальну і виховну. Класи комплектуються відповідно обраної учнями спеціалізації. Крім предметів ін варіативної частини навчального плану, вивчаються предмети варіативної складової, перелік і зміст яких зорієнтовано на ті спеціальності, за якими надає освіту Академія – основи менеджменту, основи маркетингу, основи правових знань тощо. Вивчення кожного предмета завершується заліком та іспитом.  В кінці всього курсу навчання кожен учень готує випускну роботу. Проводиться захист таких робіт.

З метою поглиблення, узагальнення і закріплення знань, якісної підготовки для учнів 9-11 класів уведено написання курсових робіт. Підсумковим заходом є учнівські конференції, які проводяться в Академії. На пленарному засіданні і на засіданнях секцій виступають ті учні, наукові роботи яких є найбільш зрілими. Кращі автори робіт отримують нагороди Академії. Роботи, які заслуговують на загальну увагу, вносяться у комп’ютерну базу даних Ліцею, з ними можуть ознайомитися інші учні Ліцею.

У Ліцеї значна увага приділяється роботі з обдарованими учнями. Систематично організовуються фестивалі наукової творчості. Забезпечено широку участь учнів у предметних олімпіадах, семінарах, освітніх проектах.  як на районному так і на міському рівні. Робота з підготовки ліцеїстів до олімпіад та конкурсів ведеться цілеспрямовано і систематично. Враховується перш за все той фактор, що учні, аби перемогти в інтелектуальних змаганнях, повинні знати набагато більше, ніж передбачає шкільна програма. Також Ліцей пишається переможцями міського етапу МАН.

За результатами навчання у кожному семестрі навчального року складено і оголошено рейтинг учнів. З метою заохочення учнів до напруженої і цілеспрямованої праці, оволодіння основами наук, введено почесні звання «Кращий математик Ліцею», «Кращий хімік» тощо.

Протягом року працює Рада учнівського самоврядування. Діяльність Ради спрямована на активізацію участі учнів Ліцею у організації навчально-виховного процесу, підвищенні рівня позакласної та позашкільної роботи. Учнівська Рада бере участь у плануванні роботи Ліцею, підготовці й проведенні різноманітних заходів.

 

4.     Що отримує учень, обравши навчання в Ліцеї? Як проходить навчально-виховний процес, яке позанавчальне життя учнів, спортивне,  дозвільне?

Випускники Ліцею одержують атестат про повну загальну середню освіту державного зразка та диплом МАУП про початкову допрофесійну підготовку. До послуг ліцеїстів потужна навчально-методична база. Інформаційне забезпечення здійснює Міжнародний бібліотечно-інформаційний центр ім.. Ярослава Мудрого. У навчальному закладі працює центр «Ранній розвиток дитини», консультативний пункт психологічної допомоги для учнів і батьків, де вони можуть пройти індивідуальне психологічне тестування для визначення рівня розвитку дитини та подальшої психокорекції та підвищити рівень соціальної адаптованості. Також у Ліцеї діють освітні та студійні центри  для всебічного розвитку талантів особистості: «Арабістика», де де вихованці мають змогу вивчати східні мови (арабську та китайську), світову художню культуру та філософію Сходу; «Маркетинг», «Менеджмент», «Психологія» та «Web-дизайн». Ці заняття забезпечують поглиблене вивчення дисциплін, що передбачають профільне спрямування і отримання додаткової освіти. Для розвитку естетичних та творчих здібностей працюють студійні центри «Хореографія», «Ансамбль», для фізичного розвитку – секції «Рукопашний бій», «Футбол».

Виховний процес у Ліцеї проводиться згідно плану та враховуючи індивідуальні особливості кожного класного колективу зокрема, виходячи із особливостей контингенту учнів. Щоб вивчити його, на початку навчального року було зібрано інформацію про сім’ї учнів, їх уподобання та захоплення. Відповідно соціального паспорту кожного класного колективу було складено плани роботи класних керівників.

Річний план виховних заходів побудований за принципом місячників. Складався план проведення кожного місячника, за його підсумками відзначаються кращі, нагороджуються переможці.

В Ліцеї склалася система виховання , в основу якої покладено пріоритет загальнолюдських цінностей, досягнення ліцеїстами того рівня освіти й освіченості, що відповідав би високим міжнародним стандартам, сприяв органічній інтеграції рідної країни у світову родину держав з високим духовно-інтелектуальним потенціалом.

У всіх заходах  діти беруть участь із задоволенням. Ми намагаємося повною мірою використати науково-культурний потенціал столиці. Визначено перелік історико-культурних об’єктів Києва, які учні мають відвідати протягом навчальних років, встановлено контроль за ходом екскурсійної діяльності. Діти їздять на екскурсії по місту, а також за його межі (особливо тематичні та предметні екскурсії на виробництва). Багато заходів проводиться у самому Ліцеї, вже навіть склалися певні традиції. Наприклад, «Осінні зустрічі» у Дарницькому відділенні, де ліцеїсти презентують свої класні колективи та демонструють свій творчий потенціал. Також учні із задоволенням готують цікаві концертні програми до різний свят.

Велика увага приділяється естетичному вихованню. Проводяться виставки дитячих робіт.

Щоб продемонструвати свій розумовий потенціал, влаштовуються інтелектуальні марафони (іноземні мови), проводяться декади інформатики, правознавства, екології, хімії, біології та ін. Організовуються брейн-ринги з різноманітних предметів між ліцеїстами різних відділень, круглі столи, конференції, диспути, дискусії.

У творчій співпраці ліцеїстів та викладачів кожне відділення Ліцею МАУП пише свій літопис. Також випускається газета «Альманах».

Актуальне – проведення Родинних мостів (зустрічі з батьками та обговорення проблем виховання дітей).

Щотижня куратори проводять виховні години на різноманітну тематику.

Також організовуються спортивні змагання (напр. з футболу) як між класами, відділеннями, так і з командами інших навчальних закладів.

Традиційним стало проведення днів самоврядування – вихованцям дуже подобається мистецтво управління.

Традиційними стали свята рідної мови, Шевченківські дні, літературні вітальні та зустрічі з українськими письменниками.

В Ліцеї стало традицією проведення Дня театру.

 

5.     Яким предметам приділяється найбільша увага під час навчання? Які дітям подобаються найбільше? Профорієнтація учнів та продовження навчання? Куди найчастіше йдуть навчатися, які спеціальності обирають? На яких умовах вступають до МАУП?

Які предмети подобаються дітям? Важко відповісти на це запитання. Це залежить і від особистих уподобань учнів, і від викладача. Але найбільше орієнтуються на предмети своєї спеціалізації. Цікавлять дітей і дають вагомий результат у засвоєнні навчального матеріалу нестандартні форми уроку (диспути, дискусії, прес-конференції, уроки-подорожі та інше).

Профорієнтаційна робота проводиться систематично. Вона передбачає проведення інформаційних класних годин, екскурсій на підприємства, бесіди, зустрічі з представниками різних професій, тестування учнів, що допомагає дітям розкрити свої здібності, розширити знання з тої чи іншої професії, визначитися з вибором фаху у майбутньому.

Після закінчення Ліцею учні вступають до різних вищих навчальних закладів. Приблизно 50% ідуть на навчання до Міжрегіональної Академії управління персоналом.  

Спеціальності ліцеїсти вибирають різноманітні, але найбільше вибір того фаху, який вони вивчали в Ліцеї.

Ліцеїсти після складання ДПА та ЗНО  вступають до МАУП без іспитів та 10% знижкою на навчання.

 

6.     Плата за навчання в Ліцеї, пільги, гуманітарні програми для дітей-сиріт?

5 – 8 класи – 450 грн.

9 – 11 класи  - 550 грн.

Учні Ліцею забезпечуються підручниками (входять до вартості навчання).

У Ліцеї протягом усіх років навчалися діти-сироти. Навчання проводиться безкоштовно. За поданням Ліцею та дозволу керівництва Академії випускники(діти-сироти) можуть бути прийняті на І курс Міжрегіональної Академії управління персоналом (також на безоплатне навчання). Безкоштовне забезпечення підручниками та навчальною літературою.                

Учням, які навчаються в Ліцеї більше трьох років, та досягли певних успіхів надається знижка 10%.

В Ліцеї також навчаються учні з багатодітних сімей та діти, позбавлені батьківського піклування. З боку адміністрації та класних керівників постійно ведеться контроль за цими дітьми, вивчаються побутові умови, представляються звіти опікуні та інша потрібна документація. 

 

Поділитися посиланням: