Про Академію

Меню

Майстер-клас з пісочної психотерапії пройшов в Інституті соціальних наук та самоврядування

09 Квітня 2012 10:49

Днями у Міжрегіональній Академії управління персоналом в Інституті соціальних наук та самоврядування пройшов майстер-клас з пісочної психотерапії, який провела тренер-психолог, докторант на здобуття доктора  філософії в галузі психологія та викладач Академії Ірина Стойков. На майстер-клас були запрошені студенти третього курсу, які з цікавістю дітей поринули у практику застосування цієї методики.

На початку заняття Ірина Стойков поінформувала про історію виникнення цього методу та про його головну ціль, яка полягає у тому, щоб допомогти клієнту самостійно знайти вихід зі своєї психологічної ситуації за допомогою психолога, який буде ставити спеціальні запитання. Пані Ірина розповіла про властивості піску, який з однієї сторони може «поховати» негатив, а з іншої - його позитивна енергетика дозволяє моделювати різні ситуації на майбутнє: «Будуючи світ з фігурок на піску, ми маємо змогу подивитися на ситуацію згори і прояснити для себе багато життєвих моментів».

 Після закінчення тренінгу ми поспілкувалися з пані Іриною з приводу її практичної роботи з пісочною психотерапією.

 

Розкажіть, будь ласка, як Ви почали практикувати  пісочну психотерапію? Чим Вас зацікавила ця методика?

Я практикую різні тренінги, а саме: пісочну терапію, гештальт-терапію, символ-драму, арт-терапію, основи консультації та основи психотерапії. Методика, яку ми використовували сьогодні є цікавою тим, що ми маємо справу з піском та різними іграшками. Цікавим є і те, що під час заняття відбувається робота з підсвідомістю на символічному рівні. Ця методика допомагає, не заглиблюючись у ситуацію, розкласти фігурки і вийти на стежку вирішення проблеми.

 

Скажіть, з ким легше та цікавіше працювати, з дітьми чи з дорослими людьми?

Звичайно, легше працювати з дітьми, тому що вони одразу включаються в роботу. Їх  провідна діяльність – це ігрова діяльність. Будь-яке завдання, яке перед ними ставиш, вони сприймають як гру, більше фантазують та розкривають свою підсвідому сторону. Стосовно дорослих, перше  враження від цієї методики може викликати не серйозне ставлення, але познайомившись з нею ближче на практиці, вона захоплює кожного, хто наважився спробувати. Це доводить сьогоднішній інтерес до цієї практики студентів та їхнє бажання спробувати й на собі роботу цього психологічного методу, можливість пізнати та вирішити певні свої проблеми.

Чого Ви очікували від сьогоднішнього майстер-класу?  

Перш за все, хотіла донести до студентів інформацію про існування цієї методики, з якою можна і варто працювати. Була ціль, щоб учасники майстер-класу на власному досвіді спробували дієвість пісочної терапії, пограли та промоніторили свою власну ситуацію.

 

Які Ваші плани на майбутнє? В чому ще Ви збираєтеся розвиватися?

Психолог – це така професія, яка весь час потребує розвитку. Я перебуваю у процесі постійного навчання та вивчення нового. Мені цікаво досліджувати різні методики, які я можу використовувати на практиці при індивідуальних та групових консультаціях, які дійсно допомагають. Психолог має завжди тримати руку на пульсі та рухатися вперед, всебічно розвиваючись, вивчаючи та практикуючи різні методики.

Як можна познайомитися з цією методикою більш детальніше?

Я запрошую усіх бажаючих пройти 30-ти годинний курс з пісочної психотерапії, на якому багато уваги буде приділено теоретичним питанням застосування цієї методики. Адже  є свої особливості фігурок, які обирає клієнт, їх  розташування, зони пісочниці, які питання психолог має ставити перед клієнтом та інші важливі нюанси роботи з пісочною психотерапією. Пройти такий курс може будь-яка людина, яка цікавиться психологією.

Поділитися посиланням: