Психологи БФ «Рокада» провели для студентів Хмельницького інституту МАУП семінар з елементами тренінгу «Самодопомога та допомога ближньому у кризових ситуаціях. Надання першої психологічної допомоги»
28 лютого 2024 року у Хмельницькому інституті МАУП відбувся науково-практичний семінар з елементами тренінгу «Самодопомога та допомога ближньому у кризових ситуаціях для студентів-психологів денної форми навчання. Проєкт реалізовується Благодійним Фондом «Рокада» за підтримки Управління Верховного комісара ООН у справах біженців в Україні.
У сучасному світі, де люди стикаються з різноманітними викликами та стресами, важливим є розвиток навичок самодопомоги та готовності допомагати іншим у кризових ситуаціях. Це особливо актуально в контексті підтримки психічного здоров’я, де надання першої психологічної допомоги може визначати подальший вихід з труднощів.
Самодопомога – це не тільки набір методів і технік, але і ставлення до власного емоційного стану. Спроможність зберігати спокій та раціонально оцінювати ситуацію – це перша крок до подолання будь-якої кризи. Глибоке дихання, медитація та регулярний відпочинок можуть стати ефективними інструментами для зниження стресу та покращення психічного стану.
Метою заходу було ознайомити учасників з поведінковими реакціями на стрес і з принципами та основними завданнями першої психологічної допомоги.
Завдання і призначення науково-практичного семінару з елементами тренінгу: навчити учасників тренінгу надавати першу психологічну допомогу; практично застосовувати отримані навички.
Модераторами виступили: Олександра Левицька, психолог Благодійного Фонду «Рокада» за підтримки Управління Верховного комісара ООН у справах біженців в Україні; Олена Шевчук, психолог Благодійного Фонду «Рокада» за підтримки Управління Верховного комісара ООН у справах біженців в Україні.
Під час заходу студенти не лише ознайомилися з основними аспектами стресу та принципами першої психологічної допомоги (ППД), але й успішно вивчили та відпрацювали на практиці етапи надання ППД. Засвоєння прийомів самодопомоги та стабілізації дозволило студентам ефективно взаємодіяти у кризових ситуаціях. Крім того, розширення методологічного інструментарію техніками та вправами для підтримки психічного здоров’я стало важливим внеском у їхню психологічну підготовку. Такий практичний підхід сприяє розвитку навичок та компетенцій у галузі психології та психічного благополуччя.
Отримані студентами знання та навички на семінарі відіграють ключову роль у формуванні їхнього професійного потенціалу. Здатність розпізнавати й ефективно впливати на реакції на стрес дозволяє студентам не лише самим краще управляти своїм емоційним станом, але й допомагати іншим у кризових ситуаціях.
Важливим аспектом є також засвоєння прийомів самодопомоги та стабілізації, які можуть виявитися корисними не лише у власному житті, але й у взаємодії з оточуючими. Розширення методологічного інструментарію студентів техніками та вправами для підтримки психічного здоров’я свідчить про їхню готовність до викликів, пов’язаних із психологічною допомогою та підтримкою у важливі моменти.
Участь у семінарі стала важливим етапом у формуванні компетентностей студентів у сфері психології та допомоги у кризових ситуаціях, сприяючи їхньому професійному й особистісному розвитку.
Дякуємо психологам Олександрі й Олені та учасникам за продуктивну роботу!