Меню

У МАУП відбулися Оксфордські дебати

31 Жовтня 2012 10:32

Оксфордські дебати – надзвичайно видовищний метод інтерактивного тренінгу. Цей метод передбачає поділ учасників на головних промовців та публіку.

Принципи дебатів опираються на традиції британської Палати громад. Найважливішим є поділ учасників дебатів на дві команди. У дебатах вони називаються сторонами: за дискутовану тезу (сторона пропозиції) та проти (сторона опозиції). Поділ цей має бути чітким, що відображається у формулюванні тези, вона має бути зрозумілою (найкраще провокаційною), наприклад - "Інтерактивне навчання - це марна трата часу".

Оксфордські дебати є чудовим тренінгом для публічних виступів, учасники вчаться принципів побудови виступу, техніки та відповідного використання невербальної комунікації. Ознайомитись з методикою проведення дебатів та на власному досвіді переконатися в ефективності проведення таких тренінгів мали змогу студенти третього курсу спеціальності „Правознавство” Економіко-правового технікуму при МАУП. Організатором виступила викладач технікуму Шилкіна Світлана Григорівна. Темою була обрана проблема, яка пролягає наріжним каменем української історичної бутності та буремного сьогодення: ЗУ „Про засади державної мовної політики”.

Учасники дебатів спробували себе не лише у ролі промовців, а й набули корисних навичок ведення дебатів, відповіді на запитання. Декому з виступаючих навіть довелося застосовувати навички самоконтролю та самозаспокоєння.

Обрана тема продемонструвала нам наглядно, наскільки проблема мов України є нагальною, а також наскільки студенти готові йти на діалог та проявляти толерантне ставлення до опонуючої сторони.

Команда пропозиції:

Матвєєва Ольга

Пономаренко Олександр

Кірчигін Ігор

Прудивус Дмитро

Грутман Лев

Руденко Артур

Команда опозиції:

Король Богдан

Король Вікторія

Баштовий Іван

Гуменюк Іванна

Давиденко Олександра

Кузюра Роман

Голова:Нижегородцева Ольга

Секретар:Чіколовець Марія

У МАУП вперше відбувся захід подібного формату. І хто ж переміг? Вислухавши аргументацію пропозиції та опозиції, слухачі все таки вирішили шляхом таємного голосування віддати перемогу представникам команди опозиції.

Без сумніву, студенти з обох боків були рішуче налаштовані, підготовлені до справжнього ідейного протистояння.

Опозиція апелювала до історії, яка знає багато прикладів утиску української мови, натомість пропозиція відстоювала свою позицію, що даний закон – не що інше, як черговий впевнений крок у напрямку демократизації та євроінтеграції України.

Публіка вирішила, що аргументація опозиції була переконливішою.

Впровадження у процес навчання методик інтерактивних тренінгів є ефективним і корисним для студентів, адже вони вчаться не лише публічно виступати, але й слухати та робити певні висновки, коригувати недоліки та ставити акценти на  досягнутих успіхах.

Юлія Цесаренко

Поділитися посиланням: