У МАУП відбулися Оксфордські дебати
Оксфордські дебати – надзвичайно видовищний метод інтерактивного тренінгу. Цей метод передбачає поділ учасників на головних промовців та публіку.
Принципи дебатів опираються на традиції британської Палати громад. Найважливішим є поділ учасників дебатів на дві команди. У дебатах вони називаються сторонами: за дискутовану тезу (сторона пропозиції) та проти (сторона опозиції). Поділ цей має бути чітким, що відображається у формулюванні тези, вона має бути зрозумілою (найкраще провокаційною), наприклад - "Інтерактивне навчання - це марна трата часу".
Оксфордські дебати є чудовим тренінгом для публічних виступів, учасники вчаться принципів побудови виступу, техніки та відповідного використання невербальної комунікації. Ознайомитись з методикою проведення дебатів та на власному досвіді переконатися в ефективності проведення таких тренінгів мали змогу студенти третього курсу спеціальності „Правознавство” Економіко-правового технікуму при МАУП. Організатором виступила викладач технікуму Шилкіна Світлана Григорівна. Темою була обрана проблема, яка пролягає наріжним каменем української історичної бутності та буремного сьогодення: ЗУ „Про засади державної мовної політики”.
Учасники дебатів спробували себе не лише у ролі промовців, а й набули корисних навичок ведення дебатів, відповіді на запитання. Декому з виступаючих навіть довелося застосовувати навички самоконтролю та самозаспокоєння.
Обрана тема продемонструвала нам наглядно, наскільки проблема мов України є нагальною, а також наскільки студенти готові йти на діалог та проявляти толерантне ставлення до опонуючої сторони.
Команда пропозиції:
Матвєєва Ольга
Пономаренко Олександр
Кірчигін Ігор
Прудивус Дмитро
Грутман Лев
Руденко Артур
Команда опозиції:
Король Богдан
Король Вікторія
Баштовий Іван
Гуменюк Іванна
Давиденко Олександра
Кузюра Роман
Голова:Нижегородцева Ольга
Секретар:Чіколовець Марія
У МАУП вперше відбувся захід подібного формату. І хто ж переміг? Вислухавши аргументацію пропозиції та опозиції, слухачі все таки вирішили шляхом таємного голосування віддати перемогу представникам команди опозиції.
Без сумніву, студенти з обох боків були рішуче налаштовані, підготовлені до справжнього ідейного протистояння.
Опозиція апелювала до історії, яка знає багато прикладів утиску української мови, натомість пропозиція відстоювала свою позицію, що даний закон – не що інше, як черговий впевнений крок у напрямку демократизації та євроінтеграції України.
Публіка вирішила, що аргументація опозиції була переконливішою.
Впровадження у процес навчання методик інтерактивних тренінгів є ефективним і корисним для студентів, адже вони вчаться не лише публічно виступати, але й слухати та робити певні висновки, коригувати недоліки та ставити акценти на досягнутих успіхах.
Юлія Цесаренко