Про Академію

Меню

В міжнародному журналі Journal of Physical Education and Sport (SCOPUS; Q2) вийшла друком стаття науковців МАУП

16 Вересня 2024 15:29

В міжнародному журналі Journal of Physical Education and Sport (SCOPUS; Q2) вийшла друком стаття науковиці Міжрегіональної Академії управління персоналом – доктора психологічних наук, професора та директора навчально-наукового інституту психології та соціальних наук у Міжрегіональної Академії управління персоналом Раєвської Яни Миколаївни.

В 2024 р. журнал Journal of Physical Education and Sport (SCOPUS; Q2) опублікував наукову статтю "Mechanism of comparison in the structure of self-efficacy in junior athletes’ sporting activities".

Авторами виступили Raievska, Yana (Interregional Academy of Personnel Management, Kyiv, Ukraine), Savchuk, Oleksandr (Ivan Kozhedub Kharkiv National University of Air Force, Kharkiv, Ukraine), Hulias, Inesa (Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University, Chernivtsi, Ukraine), Khokhlov, Artem (Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, Kyiv, Ukraine), Hoian, Ihor (Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ivano-Frankivsk, Ukraine), Syniakova, Vira (G. S. Kostiuk Institute of Psychology of the NAPS of Ukraine, Kyiv, Ukraine), Soroka, Olena (Danube Institute of National University “Odesa Maritime Academy”, Izmail, Ukraine) та Lukashov, Oleksandr (Volodymyr Dahl East Ukrainian National University, Kyiv, Ukraine).

Це дослідження присвячене вивченню механізму порівняння в структурі самоефективності у спортивній діяльності юних спортсменів. У дослідженні взяли участь спортсмени-юніори різного рівня кваліфікації, учасники міжнародних, європейських, світових та олімпійських спортивних змагань, віком від 15 до 19 років.

Для вимірювання залежних змінних, таких як порівняння здібностей (ПЗ) і порівняння думок (ПД), та незалежних змінних, таких як мотивація досягнення успіху (МД), мотивація уникнення невдач (МУ), самоефективність предметної діяльності (СД) і самоефективність міжособистісного спілкування (СМС), використовувалися валідні методи, що широко застосовуються у спортивній психології.

За результатами Побудовано кореляційну матрицю та кореляційну плеяду досліджуваних змінних. Встановлено сім статистично значущих кореляційних зв'язків параметрів порівняння з незалежними змінними (p≤.050; p≤.010), що свідчить про закономірний зв'язок психологічного механізму порівняння з результуючими параметрами навчально-тренувальної, змагальної та відновлювальної видів спортивної діяльності юних спортсменів. Виявлено, що параметр «порівняння можливостей» має значний вплив на зміст предметної діяльності, що, у свою чергу, може викликати ймовірну небезпеку.

Врахування отриманих результатів у навчально-тренувальному процесі дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячо-юнацьких академій професійних клубів, аналітичних відділів спортивних федерацій та тренерських штабів може підвищити спортивну психологічну грамотність суб'єктів спортивної діяльності та створити конкурентну перевагу над суперниками.

Стаття вийшла друком у журналі, що індексується в базі Scopus та має Journal Rank: CiteScore - Q2 (Physical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation)

Детальніше з матеріалами публікації можна ознайомитися за покликанням: https://www.efsupit.ro/images/stories/june2024/Art%20153.pdf