Про Академію

Меню

В Міжрегіональній Академії управління персоналом відбулось свято Хрещення Господнього

19 Січня 2011 16:11

19 січня 2010 року в Міжрегіональній Академії управління персоналом відбулось свято Хрещення Господнього і чин великого освячення води.  Прес-служба звернулася до настоятеля академічної каплиці Святого Великомученика Георгія протоієрея Діонісія Мартишина, директора духовно-просвітницького Центру імені Святих Апостолів з проханням розповісти про християнське свято Хрещення.

Отець Діонісій, розкажіть  нам, будь ласка,  про свято Хрещення.

Кожного року 19 січня Українська Православна Церква радісно та урочисто святкує Хрещення  Господа Бога і Спасителя Нашого Іісуса Христа (Святе Богоявлення). Свято Хрещення Господнього розкриває нам велику таємницю благочестя і справу Божої любові до усього людства. Бог приходить до Свого творіння й приймає гріхи світу через води хрещення. Увесь всесвіт долучається до Божого плану спасіння, зцілення, прощення та оновлення у  водах ріки Йордан. Саме хрещення в Йордані Христа Спасителя стало прообразом християнського таїнства Хрещення, в якому  кожна віруюча людина одержує прощення гріхів (навіть первородного гріха), має реальну можливість нового, духовного життя в єдності з Богом і з Його Святою Христовою Церквою. У Таїнстві Хрещення людина вмирає для гріха і воскресає для святості й цілісного, повноцінного буття з Творцем.

Отець Діонісій, скажіть, будь ласка, чому свято Хрещення Господнього має назву Богоявлення?

Хрещення Господнє  також називається Богоявленням, тому що при хрещенні Христа Спасителя усьому людству з’явився Бог. Відбулося Богоявлення Пресвятої Трійці усьому світові. У Новому Завіті ми читаємо, що після хрещення на Йордані святим пророком Іоанном Предтечею Христа Спасителя Сина Божого розкрилися небеса і святий пророк побачив Духа Божого, який сходив на Христа у вигляді голуба. У цей час   Бог Отець з неба говорив про те, що Христос Його Син Улюблений, в Котрому Його  благовоління (Мф. 3: 16-17). Для християнина Свято Богоявлення — це розкриття людської таємниці віри і любові Святої Трійці до усього людства.  Бог — це нескін­ченна любов Трьох Іпостасей, з’єднаних у до­сконалій любові. Через Боговтілення Христа Спасителя, Його Хрещення у водах Йордану, коли Він узяв усі гріхи людства на себе, Бог не лише визволяє людину з рабства гріху, але і залучає її до Своєї любові благодаттю Отця і Сина, і Святого Духа, сповіщаючи світові благу звістку спасіння. Свята Трійця — це не філософська теорія, а Живий Бог, якому ми поклоняємось. І саме у таїнствах церковних  настає момент нашого наближення до Святої Трійці, коли раціональна аргументація і прагматичний аналіз мусять поступитися містичному спілкуванню і просвітленню людства  у молитві з Творцем Всесвіту. В історії Древньої Церкви  напередодні свята Богоявлення — істинного «Просвіщення» хрестили оголошених (тобто, тих віруючих, що пройшли катехізаційну підготовку до прийняття Таїнства Хрещення). При цьому запалювалось багато світильників, що знаменували світло пізнання Істинного Бога і великим чином освячувалась вода. Продовжуючи цю святу традицію, Православна Церква і сьогодні проводить урочистий хресний хід із Хрестом, Євангелієм, світильниками, хоругвами при церковних дзвонах і святкових церковних співах до водних джерел. Освячена в такий спосіб вода називається «агіасма», що в перекладі із грецької мови означає «святиня».

Отець Діонісій, розкажіть, будь ласка, що таке хрещенська вода?

Хрещенська вода — це велика святиня, що повинна бути в кожному домі православного християнина.Її дбайливо зберігають у святому куті біля святих ікон, окропляють квартири, офісні помешкання та домогосподарство. При освяченні хрещенської води священик молиться Богові: «Сам і нині, Владико, освяти воду цю Духом Твоїм Святим. І  дай усім, що доторкаються до неї, і споживають, і помазуються нею — освячення, здоров’я, очищення і благословення». Свячена вода має особливу животворну і очищаючу силу. Православні християни повинні освячувати все своє буття святою водою, дякуючи Богові за цю велику ласку і милість. Через святі краплі свяченої води християнин долучається до благодаті Творця, Який благословляє, зцілює і освячує все наше земне існування. Недаремно у літургійному богослов’ї Православної Церкви вода символізує життя, утамування духовної спраги, прозорість істинного  Богопізнання і радість Богоспілкування у благодаті. Через Хрещення Сина Божого — увесь космос, відірваний гріхом і злом від Істинного Буття, навертається в обійми любові Свого Творця. Радість освячення, оновлення духовного життя, реальне Богоспілкування зі Святою Трійцею руйнують відчуття жаху самотності людства і пустелю відчаю кожної людини.

Скажіть, будь ласка, а чим хрещенська вода  відрізняється від богоявленської?

Існує хибне уявлення, нібито богоявленська  вода (освячена 18 грудня у Хрещенський святвечір (Навечір’я Богоявлення) і хрещенська вода (освячена 19 грудня у самий День Хрещення) — це різні води, і вони мають різну силу та дію. Навіть деякі  люди, дослуховуючись до різної маячні та забобонів, говорять про  живу та мертву воду. Спростовуючи цю хибну думку, Церква підкреслює і наголошує, що і у Хрещенський святвечір (18-го січня) і в День Хрещення Господнього (19-го січня)  вода освячується одним і тим самим урочистим Великим чином.

Благодатна сила хрещенської води, освяченої у свято Богоявлення в будь-якому православному храмі, зовсім однакова. Радісним та урочистим освяченням води Православна Церква проповідує християнську істину про спасительну присутність Божественної енергії у фізичній природі нашого світу. Свята вода являє нам велику благодать й силу Божу у Всесвіті. Кожний дотик до святої води освячує наше буття і дарує благодатну допомогу віруючій людині для звершення добрих справ та істинного служіння во славу Бога.

  

Поділитися посиланням: