Про Академію

Меню

„Знання – основа прийняття рішень для наших вихованців” – директор Ліцею МАУП Ірина Виговська

13 Лютого 2012 13:50

Отримати якісну середню освіту як основу для подальшого розвитку – одне з найважливіших завдань молодого покоління. Про переваги навчання в Ліцеї Академії розповіла директор Загальноосвітнього навчального закладу «Ліцей МАУП» Ірина Петрівна Виговська.

1. Ірино Петрівно, розкажіть, будь ласка, про плани на майбутній навчальний рік. Чи змінилися умови вступу до Ліцею МАУП у 2012 році?

Планів багато: прийняти якомога більше здібних і обдарованих дітей; оновити та зміцнити матеріально-технічні ресурси; підвищувати рівень якості освіти; запровадити нові сучасні форми і методи навчання; більше творчих вчителів і багато іншого.

Умови вступу не змінилися: в Ліцеї навчаються діти різних вікових категорій: з 5 по 11 клас. Щоб вступити до нашого навчального закладу треба пройти тестування з   4-х предметів: української мови та літератури, логічної математики та іноземної мови. Звертаємо увагу на володіння рідною мовою, знання іноземних мов, визначаємо рівень знань з української літератури та прикладних предметів.

Перед початком навчального року ми проводимо тестування потенційних учнів, вивчаємо нахили дитини, а також проводимо психологічне тестування. Розроблено програму комп’ютерного тестування учнів з метою визначення їх професійних інтересів та уподобань.

Створено банк діагностичних методик вивчення особистісних рис учнів. Їх пізнавальних інтересів, нахилів, можливостей. Проводиться психолого-педагогічна діагностика домінуючих особистісних інтересів, здібностей, ціннісних орієнтацій, їх місця в колективі Ліцею.

2. Які новітні тенденції викладання та навчання Ви використовуєте?

Найголовніше – це підготовка учня, для якого знання – основа прийняття рішень і формування самодостатньої та демократичної людини.

Завдання сучасної освіти - формування особистостей, які будуть навчатись протягом усього життя;

  • створення навчального середовища, яке базується на взаємній повазі та принципах демократії;
  • забезпечення безперервності процесу інтелектуального розвитку й вироблення відповідних умінь (забезпечення зв’язку теорії та практики);
  • гарантоване оволодіння всіма учнями академічними, художніми, етичними та практичними вміннями.

Ми використовуємо індивідуалізоване навчання. Це метод, який ураховує внесок кожного учня до процесу навчання. Цей метод ґрунтується на думці, що не може бути двох дітей, які могли б навчатися однаково. На заняттях учні виявляють власні знання, ставлення, навички, особливості темпераменту тощо. Також застосовується кооперативне навчання – педагогічна технологія, що використовується у навчальній роботі учнів у групах і робить їх відповідальними за навчання один одного. Ми працюємо над розвитком критичного мислення, при якому особлива увага приділяється вмінню сформулювати самостійні твердження або думки та їх ґрунтовній аргументації.

3. Які найголовніші засади роботи викладацького колективу у роботі з дітьми?

Це підвищення професійної майстерності педагогів. Гуманізація і гуманітаризація освітнього процесу. Створення умов для вільного розвитку особистості. Висунення на перший план загальнолюдських цінностей і, в першу чергу, особистості дитини як вищої, унікальної людської цінності.

Я вважаю, що основою розвитку колективу – є його інноваційна діяльність: прагнення до особистісного розвитку, креативність; мотивація і готовність до інновацій, розуміння сучасних пріоритетів освіти.

4. Назвіть, будь ласка,  найпопулярніші спеціальності, які обирає молодь у Ліцеї.

Залежно від власних уподобань, здібностей, вибору майбутньої професії ліцеїсти вибирають один із профілів навчання (спеціалізації): управління малим бізнесом, основи соціально-правової роботи, інформаційні технології, філологія, міжнародні відносини, психологія.

        

5. Чи допомагаєте Ви зорієнтуватися дітям у виборі майбутньої професії?

Профорієнтаційна робота у нас проводиться систематично. Вона передбачає проведення інформаційних класних годин, екскурсій на підприємства, бесіди, зустрічі з представниками різних професій, тестування учнів, що допомагає дітям розкрити свої здібності, розширити знання з тої чи іншої професії, визначитися з вибором фаху у майбутньому.

Після закінчення Ліцею учні вступають до різних вищих навчальних закладів. Приблизно 50% продовжують навчання в Міжрегіональній Академії управління персоналом. 

Спеціальності ліцеїсти вибирають різноманітні, але найчастіше вибір того фаху, який вони вивчали в Ліцеї.

6. Яка  виховна робота проводиться з дітьми?

Виховний процес у Ліцеї проводиться з врахуванням індивідуальних особливостей кожного класного колективу зокрема, виходячи із особливостей контингенту учнів. Щоб вивчити його, на початку навчального року було зібрано інформацію про сім’ї учнів, їх уподобання та захоплення. Відповідно соціального паспорту кожного класного колективу було складено плани роботи класних керівників.

В Ліцеї склалася система виховання, в основу якої покладено пріоритет загальнолюдських цінностей, досягнення ліцеїстами того рівня освіти й освіченості, що відповідав би високим міжнародним стандартам, сприяв органічній інтеграції рідної країни у світову родину держав з високим духовно-інтелектуальним потенціалом.

У всіх заходах діти беруть участь із задоволенням. В Ліцеї визначено перелік історико-культурних об’єктів Києва, які учні відвідують протягом навчальних років, встановлено контроль за ходом екскурсійної діяльності. Діти їздять на екскурсії по місту, а також за його межі (особливо тематичні та предметні екскурсії на виробництва). Багато заходів проводиться у самому Ліцеї, є вже певні традиції. Наприклад, «Осінні зустрічі» де ліцеїсти презентують свої класні колективи та демонструють свій творчий потенціал. Також учні із задоволенням готують цікаві концертні програми до різних свят.

Велика увага приділяється естетичному вихованню. Проводяться виставки творчих робіт учнів. Влаштовуються інтелектуальні марафони (іноземні мови), проводяться декади інформатики, правознавства, екології, хімії, біології та ін. Організовуються брейн-ринги з різноманітних предметів між ліцеїстами різних відділень, круглі столи, конференції, диспути, дискусії.

У творчій співпраці ліцеїстів та викладачів кожне відділення Ліцею МАУП пише свій літопис, а також випускається газета «Альманах».

Традиційним стало проведення Родинних мостів тобто зустрічей з батьками та обговорення проблем виховання дітей. Щотижня куратори проводять виховні години на різноманітну тематику.

Також організовуються спортивні змагання (напр. з футболу) як між класами, відділеннями, так і з командами інших навчальних закладів. Учнями проводяться дні самоврядування – вихованцям дуже подобається мистецтво управління.Традиційними стали свята рідної мови, Шевченківські дні, літературні вітальні та зустрічі з українськими письменниками, в Ліцеї стало традицією проведення Дня театру.

Також учні Ліцею беруть участь у заходах, які проводить виховний відділ Академії.

7. Як вдосконалює свої професійні навички вчитель у вашому Ліцеї?

В нашому навчальному закладі працює талановитий викладацький колектив. У своїй роботі вони застосовують сучасні освітні технології, які забезпечують умови до пошукової та дослідницької діяльності, підвищують рівень навчальних досягнень ліцеїстів, готують випускників до зовнішнього незалежного оцінювання. Досвідчені педагоги дають не лише ґрунтовні знання, а й виховують почуття поваги до рідних, друзів, оточуючих, формують почуття власної гідності. Викладачі створюють здорове соціальне середовище, навчають дітей вчитися, здобувати нові знання, сприяють всебічному розвитку учнів, прагнуть формувати у ліцеїстів якості успішної та самодостатньої особистості із здоровим корпоративним духом.

Педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою: «Інноваційні технології у навчально-виховному процесі як засіб створення елітарної освіти».

Науково-методичне забезпечення роботи Ліцею було одним із пріоритетних напрямків роботи адміністрації, всього педагогічного колективу. Стан та заходи щодо вдосконалення науково-методичної роботи визначаються річним планом роботи Ліцею, а також у наказі про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами.

Щорічно проходить атестація педагогічних працівників.

Результат праці вчителя – переможці олімпіад та МАН.

8. Чи беруть ваші учні участь у різних конкурсах, акціях, які проводяться за межами Ліцею?

Звичайно. Ліцейне життя – це не тільки навчання. Наші учні беруть участь у районних та міських етапах Всеукраїнських предметних олімпіад, захищають свої науково-дослідницькі роботи в Малій Академії Наук «Дослідник», де неодноразово ставали переможцями.

  

9. Назвіть, будь ласка, як мінімум 5 причин вступу до Ліцею МАУП

Місія Ліцею – виявлення найбільш здібних і обдарованих дітей, підготовка учнів до отримання вищої освіти в МАУП, навчальних закладах України та Європи, до творчої праці в різних сферах наукової і практичної діяльності, активна участь у процесі формування інтелектуального потенціалу країни, становлення й розвиток вищих потреб особистості, громадянського й духовного її відродження.

Філософія Ліцею:

  • кожен учень – це унікальна особистість, яка може навчатися різними методами, що передбачають досягнення високих цілей;
  • ми повинні зробити все, щоб розвинути в кожного учня бажання досягти відмінних знань за всіма аспектами програми: інтелектуальним, соціально-емоційним, фізичним;
  • весь колектив має бути позитивним прикладом у вихованні таких рис, як: ініціативність, повага, толерантність;
  • створення умов для виховання керівника нової генерації, інтелектуала, господаря у своїй державі;
  • освіта не повинна бути вузько спеціалізованою;
  • гармонізація – закон побудови навчального процесу і забезпечення цілісного універсального знання;
  • діти, вчителі та батьки – це передусім партнери, які розуміють і поважають філософію одне одного;
  • система оцінки діяльності учня і вчителя єдина – результат;

Якщо ви прихильники нашої філософії – ми чекаємо на вас!

Адреса: м. Київ, вул. Раїси Окіпної, 6
Контактні телефони: 516-50-88; 516-50-66
Електронна адреса: [email protected]

Поділитися посиланням: