Відбувся науково-практичний семінар з елементами тренінгу «Розвиток педагогічної майстерності викладачів, їх загальної культури, створення мотивації та умов для професійного вдосконалення у хмельницькому інституті МАУП»
24 жовтня 2024 року в рамках засідання Науково-методичної ради відбувся науково-практичний семінар з елементами тренінгу «Розвиток педагогічної майстерності викладачів, їх загальної культури, створення мотивації та умов для професійного вдосконалення у хмельницькому інституті МАУП».
Модератори семінару: Олійник Валентина Василівна (кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри психології);
Василишин Олег Михайлович (кандидат військових наук (PhD), декан гуманітарно-економічного факультету;
Прінц Володимир Анатолійович (лікар-психіатр; медичний психолог; психотерапевт; викладач кафедри психології).
Мета семінару: підвищення рівня професійної компетентності викладачів, формування нових педагогічних підходів, спрямованих на покращення якості освітнього процесу, а також обговорення шляхів мотивації та створення сприятливих умов для постійного професійного росту.
Основні теми семінару:
– сучасні підходи до розвитку педагогічної майстерності викладачів;
– значення загальної культури викладача в освітньому процесі;
– формування мотивації для професійного саморозвитку;
– створення сприятливих умов для професійного вдосконалення;
– роль саморефлексії у професійному розвитку викладача;
– метод біосугестивної терапії (відновлення психологічного комфорту і гарного самопочуття).
Актуальність проблеми психологічної адаптації науково-педагогічних працівників і здобувачів освіти в умовах війни визначається загостренням російсько-української війни та її впливом на психічний стан учасників освітнього процесу.
У Хмельницькому інституті МАУП активно працюють над методами психологічної адаптації до стресових умов роботи та навчання, що пов’язані з веденням бойових дій. На науково-практичному семінарі для викладачів відбувся сеанс біосугестивної терапії, який провів Прінц Володимир Анатолійович (лікар-психіатр; медичний психолог; психотерапевт; викладач кафедри психології).
Педагогічна майстерність викладача включає не лише глибокі знання з дисципліни, яку він викладає, але й здатність ефективно комунікувати зі студентами, застосовувати інноваційні підходи в навчанні та створювати мотивуюче середовище. Це вміння інтегрувати нові технології в навчальний процес, стимулювати критичне мислення студентів та сприяти їхньому особистісному розвитку.
Одним із основних аспектів педагогічної майстерності є здатність адаптувати методики викладання до індивідуальних потреб студентів. Кожен студент має свої особливості навчання, і викладач повинен бути гнучким у своєму підході, допомагаючи кожному максимально розкрити свій потенціал. Для цього педагогічна майстерність повинна постійно вдосконалюватися, що вимагає від викладача відкритості до нових знань і саморефлексії.
Загальна культура викладача – це не просто ерудиція та освіченість. Вона включає в себе етичні цінності, моральні аспекти та здатність бути прикладом для студентів. Викладач, який володіє високим рівнем загальної культури, виховує не лише професіоналів, але й особистостей, здатних до свідомого вибору, поваги до інших та громадянської відповідальності.
Уміння створювати атмосферу довіри, відкритості та співпраці є важливими складовими загальної культури, яка сприяє успішній взаємодії у навчальному середовищі.
Мотивація до професійного росту є рушійною силою змін в освітньому середовищі. Важливим завданням навчального закладу є створення таких умов, які б стимулювали викладачів до самоосвіти та професійного зростання.
Викладач повинен відчувати власну відповідальність за якість своєї роботи та розуміти, що його професійне зростання безпосередньо впливає на якість освіти студентів. Самовдосконалення – це безперервний процес, який вимагає зусиль, але водночас приносить задоволення та професійну реалізацію.