С7 «Журналістика»

Галузь знань: С «Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини»

Спеціальність: С7 «Журналістика»

Рівні вищої освіти: бакалавр/магістр

Знижку 20% на навчання в МАУП абітурієнти можуть отримати під час Днів відкритих дверей. Більше інформації та найближчу дату Дня відкритих дверей шукайте на спеціальному сайті. Або ж вступайте онлайн у будь-який зручний для вас час, і також отримуйте знижку на навчання.

Маєте питання? Зверніться до фахівців Приймальної комісії МАУП

Знижку 20% на навчання в МАУП абітурієнти можуть отримати під час Днів відкритих дверей. Більше інформації та найближчу дату Дня відкритих дверей шукайте на спеціальному сайті. Або ж вступайте онлайн у будь-який зручний для вас час, і також отримуйте знижку на навчання.

Програма спеціальності «Журналістика» орієнтована на актуальну спеціалізацію, завдяки опануванню якої студент стає фахівцем із соціально-комунікаційних технологій. 

Основна мета спеціальності полягає у підготовці кваліфікованих кадрів для вирішення комплексних задач і проблем у соціально-комунікаційній сфері. В межах спеціальності випускники здобувають поглиблені знання та вміння інноваційного характеру, а рівень їх інтелектуального потенціалу є достатнім для вирішення професійних завдань. 

Освітньо-професійна програма:

  • Журналістика.

Перелік основних навчальних дисциплін:

Практична стилістика

Основи наукових досліджень

Соціологія масової комунікації

Вступ до спеціальності

Теорія масової комунікації

Право в галузі реклами та зв'язків з громадськістю

Теорія журналістики

Теорія масової інформації

Комп'ютерно-технічні засоби у рекламі і PR

Методика журналістської творчості

Комунікаційні технології 

Етика в рекламній і PR-діяльності 

Практика рекламної діяльності

Іміджелогія 

Організація роботи прес-служби

Журналістська етика

Теле-, фото-, аудіореклама

Копірайтинг і дизайн у рекламі і PR

Теорія і методика рекламної та PR творчості

Теорія PR

Теорія реклами

Система маркетингових комунікацій

Менеджмент комунікацій

Зарубіжна реклама і PR

Результати навчання

Знання щодо:

  • еволюції поглядів на розвиток системи соціальних комунікацій та засобів масової комунікації в природі та суспільстві; 
  • знаків, мови, кодів, особливостей безпосередньої та опосередкованої комунікації; 
  • цілей функціонування соціальних комунікацій в контексті суспільних трансформацій, структур і механізмів формування соціальної пам’яті; 
  • систем інформаційно-комунікаційних наук, що вивчають різні аспекти, складові та види комунікаційних явищ та систем комунікаційних каналів, взаємодію між ними й динаміку їх розвитку; 
  • видів, рівнів і форм комунікаційної діяльності, складових систем соціальних комунікацій та їх сучасного стану; 
  • особливостей сучасних технологій управління інформаційно-комунікаційними процесами в суспільстві; 
  • якісних методів медіазнавчих досліджень: традиційного методу аналізу (журналістського, біографічного, історичного, літературного тощо), феноменологічного аналізу та дискурс-аналізу; 
  • кількісних методів медіазнавчих досліджень: аналізу природної мови, текст-майнінгу та контент-аналізу; 
  • змісту основних положень прикладних соціально-комунікаційних технологій в медіа галузі; 
  • історії та тенденцій сучасного розвитку прикладних соціально-комунікаційних технологій в галузі медіа; 
  • основних засад організації роботи в прикладних соціально-комунікаційних технологій в галузі медіа; 
  • шляхів протидії негативним прикладним соціально-комунікаційним технологіям в медіа галузі, основних відмінностей новітніх медіа від традиційних, основних принципів роботи конвергентних медіа; 
  • методів та прийомів створення мультимедійних новин, репортажів та інтерв’ю, їх особливостей, способів та прийомів підвищення якості текстів; 
  • методів використання відкритих джерел інформації; 
  • етичних засад журналістської праці для підготовки мультимедійного матеріалу; 
  • особливостей механізмів спілкування у соцмережевому просторі та можливостей пошуку та поширення інформації через соціальні мережі; 
  • спеціальних інструментів комунікацій (хештеги, акаунти, сервіси, маркери тощо);
  • принципів дезінформації і маніпуляції масовою свідомістю в соціальних мережах; 
  • правових засад функціонування ЗМІ в умовах становлення демократичного суспільства; 
  • правових засад діяльності економічного та політичного журналіста та основних понять, тлумачень і термінів економічної та політичної журналістики.

Вміння:

  • вибирати методики обробки інформації та форм її надання, необхідні для прийняття управлінських рішень;
  • розробляти рекомендації щодо журналістських заходів і дій у вирішенні управлінських завдань на основі результатів проведених досліджень;
  • приймати рішення щодо організаційної побудови інформаційної системи; 
  • розробляти системи показників ефективності функціонування інформаційної системи та її оцінки;
  • приймати рішення та розробляти заходи щодо удосконалення інформаційної системи та підвищення ефективності її функціонування;
  • визначати тематичну орієнтацію органу ЗМІ з урахуванням побажань, рекомендацій аудиторії, авторського активу, громадських, державних організацій та установ, світоглядних чи комерційних установок засновника;
  • подавати пропозиції щодо формування рубрикаційної системи, тематичного формату окремих рубрик;
  • подавати пропозиції щодо вдосконалення структури редакції, розподілу навантаження на працівників;
  • складати індивідуальний план роботи журналіста;
  • визначати пріоритетні напрямки інформаційної діяльності журналістів зарубіжних засобів масової інформації;
  • здійснювати заходи щодо встановлення творчих зв'язків з працівниками прес-центрів, прес-служб зарубіжних мас-медіа;
  • узагальнювати досвід інформаційного впливу засобів масової інформації на суспільство, окремі соціальні групи;
  • визначати основні напрямки інформаційної роботи;
  • впроваджувати в інформаційну діяльність новітню технологію інформаційного впливу.

Здобута кваліфікація дозволяє працювати в:

  • рекламних, брендингових та PR-агенціях;
  • інформаційно-аналітичних центрах;
  • друкованих та електронних ЗМІ;
  • видавництвах і друкарнях;
  • дизайн-студіях;
  • PR-відділах будь-яких державних і комерційних установ;
  • прес-службах підприємств, політичних партій, громадських організацій.

Обрана спеціальність дозволяє обіймати наступні посади:

  • арт-директор (керівник проекту в шоу-бізнесі, видавничій справі, кіно, дизайні, індустрії розваг тощо);
  • креативний директор (керівник з неймінгу, кріейтингу та розвитку бренду, фахівець зі стратегічного планування реклами);
  • директор з PR (фахівець із підвищення впізнаваності, іміджмейкер у сфері політики та шоу-бізнесу);
  • дизайнер реклами (фахівець з розробки фірмового стилю для проектів та продуктів компанії);
  • рекламіст (спеціаліст з розробки та розповсюдження реклами);
  • прес-секретар керівників громадських, політичних, комерційних та державних установ (фахівець у сфері підбору та аналізу інформації);
  • рекламний агент і менеджер по роботі з клієнтами (фахівець по роботі з клієнтами та з розробки рекламної стратегії);
  • менеджер із зв’язків з громадськістю (спеціаліст з організації та проведення спеціальних PR-заходів, акцій тощо);
  • копірайтер та спічрайтер (фахівець у сфері написання рекламних текстів чи слоганів, текстів промов, виступів для високопосадовців, політиків, громадських діячів чи бізнесменів);
  • медіабайєр (фахівець, який закуповує ефірний час на радіо й телебаченні, рекламні площі в друкованих та електронних ЗМІ);
  • медіапланер (фахівець з розробки медіастратегії для брендів);
  • телеведучий та радіоведучий (той, хто веде та розробляє програми).