С7 «Журналістика»
Галузь знань: С «Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини»
Спеціальність: С7 «Журналістика»
Рівні вищої освіти: бакалавр/магістр
Знижку 20% на навчання в МАУП абітурієнти можуть отримати під час Днів відкритих дверей. Більше інформації та найближчу дату Дня відкритих дверей шукайте на спеціальному сайті. Або ж вступайте онлайн у будь-який зручний для вас час, і також отримуйте знижку на навчання.
Маєте питання? Зверніться до фахівців Приймальної комісії МАУП!
Знижку 20% на навчання в МАУП абітурієнти можуть отримати під час Днів відкритих дверей. Більше інформації та найближчу дату Дня відкритих дверей шукайте на спеціальному сайті. Або ж вступайте онлайн у будь-який зручний для вас час, і також отримуйте знижку на навчання.
Програма спеціальності «Журналістика» орієнтована на актуальну спеціалізацію, завдяки опануванню якої студент стає фахівцем із соціально-комунікаційних технологій.
Основна мета спеціальності полягає у підготовці кваліфікованих кадрів для вирішення комплексних задач і проблем у соціально-комунікаційній сфері. В межах спеціальності випускники здобувають поглиблені знання та вміння інноваційного характеру, а рівень їх інтелектуального потенціалу є достатнім для вирішення професійних завдань.
Освітньо-професійна програма:
-
Журналістика.
Перелік основних навчальних дисциплін:
Практична стилістика |
Основи наукових досліджень |
Соціологія масової комунікації |
Вступ до спеціальності |
Теорія масової комунікації |
Право в галузі реклами та зв'язків з громадськістю |
Теорія журналістики |
Теорія масової інформації |
Комп'ютерно-технічні засоби у рекламі і PR |
Методика журналістської творчості |
Комунікаційні технології |
Етика в рекламній і PR-діяльності |
Практика рекламної діяльності |
Іміджелогія |
Організація роботи прес-служби |
Журналістська етика |
Теле-, фото-, аудіореклама |
Копірайтинг і дизайн у рекламі і PR |
Теорія і методика рекламної та PR творчості |
Теорія PR |
Теорія реклами |
Система маркетингових комунікацій |
Менеджмент комунікацій |
Зарубіжна реклама і PR |
Результати навчання
Знання щодо:
- еволюції поглядів на розвиток системи соціальних комунікацій та засобів масової комунікації в природі та суспільстві;
- знаків, мови, кодів, особливостей безпосередньої та опосередкованої комунікації;
- цілей функціонування соціальних комунікацій в контексті суспільних трансформацій, структур і механізмів формування соціальної пам’яті;
- систем інформаційно-комунікаційних наук, що вивчають різні аспекти, складові та види комунікаційних явищ та систем комунікаційних каналів, взаємодію між ними й динаміку їх розвитку;
- видів, рівнів і форм комунікаційної діяльності, складових систем соціальних комунікацій та їх сучасного стану;
- особливостей сучасних технологій управління інформаційно-комунікаційними процесами в суспільстві;
- якісних методів медіазнавчих досліджень: традиційного методу аналізу (журналістського, біографічного, історичного, літературного тощо), феноменологічного аналізу та дискурс-аналізу;
- кількісних методів медіазнавчих досліджень: аналізу природної мови, текст-майнінгу та контент-аналізу;
- змісту основних положень прикладних соціально-комунікаційних технологій в медіа галузі;
- історії та тенденцій сучасного розвитку прикладних соціально-комунікаційних технологій в галузі медіа;
- основних засад організації роботи в прикладних соціально-комунікаційних технологій в галузі медіа;
- шляхів протидії негативним прикладним соціально-комунікаційним технологіям в медіа галузі, основних відмінностей новітніх медіа від традиційних, основних принципів роботи конвергентних медіа;
- методів та прийомів створення мультимедійних новин, репортажів та інтерв’ю, їх особливостей, способів та прийомів підвищення якості текстів;
- методів використання відкритих джерел інформації;
- етичних засад журналістської праці для підготовки мультимедійного матеріалу;
- особливостей механізмів спілкування у соцмережевому просторі та можливостей пошуку та поширення інформації через соціальні мережі;
- спеціальних інструментів комунікацій (хештеги, акаунти, сервіси, маркери тощо);
- принципів дезінформації і маніпуляції масовою свідомістю в соціальних мережах;
- правових засад функціонування ЗМІ в умовах становлення демократичного суспільства;
- правових засад діяльності економічного та політичного журналіста та основних понять, тлумачень і термінів економічної та політичної журналістики.
Вміння:
- вибирати методики обробки інформації та форм її надання, необхідні для прийняття управлінських рішень;
- розробляти рекомендації щодо журналістських заходів і дій у вирішенні управлінських завдань на основі результатів проведених досліджень;
- приймати рішення щодо організаційної побудови інформаційної системи;
- розробляти системи показників ефективності функціонування інформаційної системи та її оцінки;
- приймати рішення та розробляти заходи щодо удосконалення інформаційної системи та підвищення ефективності її функціонування;
- визначати тематичну орієнтацію органу ЗМІ з урахуванням побажань, рекомендацій аудиторії, авторського активу, громадських, державних організацій та установ, світоглядних чи комерційних установок засновника;
- подавати пропозиції щодо формування рубрикаційної системи, тематичного формату окремих рубрик;
- подавати пропозиції щодо вдосконалення структури редакції, розподілу навантаження на працівників;
- складати індивідуальний план роботи журналіста;
- визначати пріоритетні напрямки інформаційної діяльності журналістів зарубіжних засобів масової інформації;
- здійснювати заходи щодо встановлення творчих зв'язків з працівниками прес-центрів, прес-служб зарубіжних мас-медіа;
- узагальнювати досвід інформаційного впливу засобів масової інформації на суспільство, окремі соціальні групи;
- визначати основні напрямки інформаційної роботи;
- впроваджувати в інформаційну діяльність новітню технологію інформаційного впливу.
Здобута кваліфікація дозволяє працювати в:
- рекламних, брендингових та PR-агенціях;
- інформаційно-аналітичних центрах;
- друкованих та електронних ЗМІ;
- видавництвах і друкарнях;
- дизайн-студіях;
- PR-відділах будь-яких державних і комерційних установ;
- прес-службах підприємств, політичних партій, громадських організацій.
Обрана спеціальність дозволяє обіймати наступні посади:
- арт-директор (керівник проекту в шоу-бізнесі, видавничій справі, кіно, дизайні, індустрії розваг тощо);
- креативний директор (керівник з неймінгу, кріейтингу та розвитку бренду, фахівець зі стратегічного планування реклами);
- директор з PR (фахівець із підвищення впізнаваності, іміджмейкер у сфері політики та шоу-бізнесу);
- дизайнер реклами (фахівець з розробки фірмового стилю для проектів та продуктів компанії);
- рекламіст (спеціаліст з розробки та розповсюдження реклами);
- прес-секретар керівників громадських, політичних, комерційних та державних установ (фахівець у сфері підбору та аналізу інформації);
- рекламний агент і менеджер по роботі з клієнтами (фахівець по роботі з клієнтами та з розробки рекламної стратегії);
- менеджер із зв’язків з громадськістю (спеціаліст з організації та проведення спеціальних PR-заходів, акцій тощо);
- копірайтер та спічрайтер (фахівець у сфері написання рекламних текстів чи слоганів, текстів промов, виступів для високопосадовців, політиків, громадських діячів чи бізнесменів);
- медіабайєр (фахівець, який закуповує ефірний час на радіо й телебаченні, рекламні площі в друкованих та електронних ЗМІ);
- медіапланер (фахівець з розробки медіастратегії для брендів);
- телеведучий та радіоведучий (той, хто веде та розробляє програми).