Мєлков Юрій Олександрович

Мєлков Юрій Олександрович

Професор кафедри філософії та суспільних дисциплін

SC Scopus

Google Scholar

ORCID ID

Web of Sciencs

Researcher ID

Наукові ступені, вчені звання

Доктор філософський наук, старший дослідник

Наукові інтереси

філософія науки, філософія освіти, філософія гуманізму, філософія демократії, практична філософія.

Публикації

Публікації у наукових виданнях, які включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection)
протягом останніх п’яти років

  1. Mielkov Yu. Open Science: from Theory to Practices (Ukrainian and Chinese perspectives). Філософія освіти. Philosophy of Education. 2022. 28 (2). С. 102–117. DOI: 10.31874/2309-1606-2022-28-2-5, URL: https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/737/642
  2. Mielkov Yu. Open Science and Humanism: Decolonization of Knowledge and Fractality of Identities. Digital Press Social Sciences and Humanities. 2023, Vol. 9, Art. 20. DOI: 10.29037/digitalpress.49452, URL: https://digitalpress.ugm.ac.id/article/452 E-ISSN 2654-9433.
  3. Mielkov Yu. The Paradigm of Open Science and Democratization of the Research Activity of Universities. Paradigm of Knowledge. 2023, Vol. 3, No. 57. P. 50–61. ISSN 2520-7474. – DOI: https://doi.org/10.26886/2520-7474.3(57)2023.4 URL: https://naukajournal.org/index.php/Paradigm/article/view/2571
  4. Mielkov Yu. Knowledge in the Age of Information: Human Values in Science and Higher Education. New Explorations: Studies in Culture and Communication. Vol. 2, No. 3 (2022). Special Edition: Digital Humanism and the Future of Humanity. P. 28–39. URL: https://jps.library.utoronto.ca/index.php/nexj/article/view/38883/29592
  5. Mielkov Yu. Humanism in the Digital Age: Risks and Opportunities for Science and Democracy. Proceedings 2022, 81(1), 75. DOI: 10.3390/proceedings2022081075. URL: https://www.mdpi.com/2504-3900/81/1/75/pdf
  6. Mielkov Yu. The Notion of ‘Open Science’: its Values and Meaning for the Higher Education System. Філософія освіти. Philosophy of Education. 2021. 27 (2). С. 8–23. DOI: 10.31874/2309-1606-2021-27-2-1. URL: https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/680/607
  7. Мєлков Ю. О. Підвищення дослідницької спроможності університетів України: проблеми, ціннісні виміри та шлях демократизації. Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». 2021, № 1(11). С. 116–131. DOI: 10.31874/2520-6702-2021-11-1-116-131. URL: https://ul-journal.org/index.php/journal/article/view/143/132
  8. Mielkov Yu., Bakhov I., Bilyakovska O., Kostenko L., Nych T. Higher Education Strategies for the 21st Century: Philosophical Foundations and the Humanist Approach. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 2021, V. 14, n. 33, e15524. DOI: https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.15524. URL: https://seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/15524/11661 Web of Science
  9. Mielkov Yu. From Nation State To Human Person: The Evolution Of Sovereignty The Ideology and Politics Journal. 2021, Issue 1(17). – P. 8–21. DOI: 0.36169/2227-6068.2021.01.00001. URL: http://www.ideopol.org/wp-content/uploads/2021/04/1.1.-ENG.-Mielkov-Article.pdf SCOPUS
  10. Mielkov Yu. From sustainable development to degrowth: philosophical and educational strategies for sustainability. Філософія освіти. Philosophy of Education. 2020. 26 (1). P. 37–53. DOI: 10.31874/2309-1606-2020-26-1-2. URL: https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/612/556
  11. Mielkov Yu. Implementation of higher education for sustainable development in China. Virtus: Scientific Journal. 2020, №45. P. 105–108. URL: http://virtus.conference-ukraine.com.ua/Journal45.pdf
  12. Мєлков Ю. О. Вища освіта в умовах складності та невизначеності світу: постнекласичні стратегії розвитку та особистісний вимір. Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». 2020, № 1(9). С. 62–77. DOI: https://doi.org/10.31874/2520-6702-2020-9-1-62-77 – URL: https://ul-journal.org/index.php/journal/article/view/112/103
  13. Mielkov Yu. Human-Dimensionality and Values of Higher Education: Strategies for The Future of Complexity and Sustainable Development. Філософія освіти / Philosophy of Education. 2019, т. 24, № 1 // Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ ім. М.П. Драгоманова, Київ, 2019. С. 79–96. DOI:10.31874/2309-1606-2019-24-1-79-96 URL: https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/569/519
  14. Мєлков Ю. О. Людський вимір сучасного знання та цінності вищої освіти. Virtus: Scientific Journal. 2019, №36. С. 33–38.
  15. Мелков Ю. А. Негосударственное высшее образование: история, перспективы и гуманистические интенции. Практична філософія. 2019. № 2. С. 70–76.
  16. Mielkov Yu. Workplace Democracy and the Ideal of Self-Governance. Науковий вісник Чернівецького університету. Серія: Філософія. Вип. 806. 2018. С. 43–51. URL: http://en.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/06/2018_HPhilos_806_07.pdf
  17. Mielkov Yu. Democracy as a Subject of Philosophical Investigations: Theoretical Ideal vs. Political Practice. Revista Kasmera. 2019. Vol. 47, No. 1. P. 33–44. URL: https://www.kasmerajournal.com/kasmer/index.php/pdf/stream/2HvV5/1537333949 https://www.kasmerajournal.com/kasmer/index.php/archive/part/47/1/1/?currentVol=47&currentissue=1#
  18. Мєлков Ю. О., Бідзюра І. П. Наукова культура та виклики академічної доброчесності. Наукові праці МАУП. Серія: Політичні науки. 2018. Вип. 1. С. 5–23. URL: http://library.iapm.edu.ua/Naukovi_vydannya/Naukovi_praci_MAUP/Naukovi_praci_MAUP_55(1-2018)_Polit.pdf.

 

Монографії, розділи монографій:

  1. Мєлков Ю. О. Відкрита наука та її значення для розбудови України як сильної європейської країни. Відбудова для розвитку: зарубіжний досвід та українські перспективи : міжнародна колективна монографія / [редколегія, голова – д.е.н. В.В.Небрат] ; НАН України, ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». К., 2023. С. 500–511. URL: http://ief.org.ua/wp-content/uploads/2023/08/Reconstruction-for-development.pdf
  2. Мєлков Ю. О. Приватна вища освіта для ХХІ століття: засади, перспективи та гуманістичний потенціал. Розвиток механізмів публічного управління в контексті реалізації євроінтеграційного вектора України (кейси розбудови освіти та економіки для забезпечення безпеки й досягнення цілей сталого розвитку) : монографія / за заг. ред. І. А. Семенець-Орлової та О. С. Соловйова. Одеса : Олді+, 2023. С. 31–56. URL: https://drive.google.com/file/d/1AubBjtZGrMarnTlB22co4BwowotEGcfu/view
  3. Mielkov Yu. The Evolution of Sovereignty: From Nation State to Human Person. Inventing Majorities : Ideological Creativity in Post-Soviet Societies / Mikhail Minakov (Ed.) / Soviet and Post-Soviet Politics and Society (SPPS) Vol. 239. ibidem-Verlag: Stuttgart, 2022. P. 343–362. SCOPUS
  4. Мєлков Ю. О. Гуманістичні та особистісні інтенції вищої освіти в умовах інтернаціоналізації для стійкого розвитку суспільства (ціннісно-культурні виміри). Стратегії вищої освіти в умовах інтернаціоналізації для стійкого розвитку суспільства: Монографія / В. Зінченко, Н. Базелюк, М. Бойченко, Л. Горбунова, С. Курбатов, Ю. Мєлков, О. Шипко ; за ред. В. Зінченка. Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 2020. С. 145–182. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2021/03/Strategiy_VO_v_umovah_internac_IVO-2020-199p_avtors-kolektiv.pdf
  5. Мелков Ю. А. «Киевская школа философии» ХХ в. и её основные идеи в контексте конституирования единства украинского философского сообщества. Культура украинских философских сообществ: ситуация трансформации : Монография. Одесса. Издатель С. Л. Назарчук, 2020. С. 59–70. URL: dspace.onu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/28085/3/monograf.pdf
  6. Mielkov Yu., Tolstoukhov A., Parapan I. The Many-Faced Democracy. Saarbrücken : Lambert Academic Publishing, 2016. 282 p.
  7. Мелков Ю. А. Человекомерность постнеклассической науки. К. : Изд. ПАРАПАН, 2014. 254 с.
  8. Мелков Ю. А., Толстоухов А. В., Парапан И. Г. Многоликая демократия. К. : Парапан, 2011. 220 с
  9. Мелков Ю. А. Факт в постнеклассической науке. К.: Парапан, 2004. 224 с.

 

Навчально-методичні посібники та методичні рекомендації (матеріали):

  1. Мєлков Ю. О. Особистісні та гуманістичні стратегії вищої освіти для стійкого розвитку: шляхи реалізації. Стратегії вищої освіти в умовах інтернаціоналізації для стійкого розвитку суспільства: методичні рекомендації / В. Зінченко, Л. Горбунова, С. Курбатов, Ю. Мєлков ; за ред. В. Зінченка. К. : Інститут вищої освіти НАПН України, 2019. 107 с. С. 95–107. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2020/07/Strategiy_VO_v_umovah_internac_IVO-2019-107p_avtors-kolektiv.pdf
  2. Бідзюра І.П., Мєлков Ю.О., Грабовенко Н.В. Методичні рекомендації щодо виконання дипломної (бакалаврської) роботи. К.: МАУП, 2019. 32 с. URL: https://drive.google.com/file/d/1qXCO3MaJPGy9nga1SwBuIR6Y7zEsXs2x/view
  3. Бідзюра І.П., Мєлков Ю.О., Грабовенко Н.В. Методичні рекомендації щодо підготовки, написання та захисту курсової роботи. К.: МАУП, 2019. 21 с. URL: https://drive.google.com/file/d/1TAeXr-4MKBx9NjCBIROwa997W8avMa1R/view
  4. Бідзюра І.П., Мєлков Ю.О., Грабовенко Н.В. Методичні рекомендації щодо виконання контрольної роботи. К.: МАУП, 2018. – 4 с. URL: https://drive.google.com/file/d/1qIqz4hepqmfWp7-JZraxwb20S9m2MUqq/view
  5. Бідзюра І.П., Мєлков Ю.О., Грабовенко Н.В. Методичні рекомендації щодо підготовки та захисту звіту про проходження практики. К.: МАУП, 2018. 17 с. URL: https://drive.google.com/file/d/12nLTam_m5iRSm7dnC3kd-5lLw7X5IKvN/view
  6. Курко М.Н., Бідзюра І.П., Мєлков Ю.О., Грабовенко Н.В. Методичні рекомендації щодо виконання дипломної (магістерської) роботи. К.: МАУП, 2018. 35 с. URL: https://drive.google.com/file/d/1FJD_YPmpOMSrXZsdxR03MTq0VQrttDqY/view

Підвищення кваліфікації

  1. Сертифікат про участь у семінарі-тренінгу «Використання сервісів Google Workspace for Education для організації та здійснення науково-освітньої діяльності» (1 кредит ECTS / 30 годин), ДЗВО «Університет менеджменту освіти», 05.10–01.12.2022 р.
  2. Сертифікат про підвищення кваліфікації за темою «Публічне управління та адміністрування в умовах війни і в поствоєнний період в Україні» (1 кредит ECTS / 30 годин), 15.04–28.04.2022 р.
  3. Сертифікат про проходження навчання у Школі професійного розвитку викладача МАУП (0,2 кредита ECTS / 6 годин), 30.03–06.04.2021 р.
  4. Сертифікат учасника ІХ Міжнародної Болонської конференції «Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу: роль оцінювання якості викладання і навчання в процесі акредитації» (0,5 кредита ECTS / 14,5 годин), 22.12.2020 р.
  5. Сертифікат про підвищення кваліфікації за програмою психолого-педагогічних дисциплін у ПрАТ «ВНЗ «МАУП» (7 кредитів ECTS / 150 годин), 02.09–27.09.2020 р.

 

Діяльність у спеціалізованих установах

  1. Член редколегії, відповідальний секретар журналу «Філософія освіти», ISSN 2309-1606 (print), 2616-7662 (online), включений до Переліку наукових фахових видань України за Наказом Міністерства освіти і науки України від 17.03.2020 № 409: Категорія «Б», Галузь знань - 03 Гуманітарні науки, Спеціальність - 033 Філософія.
  2. Член редколегії журналу «New Explorations: Studies in Culture and Communication» (Канада), ISSN 2563-3198.
  3. Дійсний член наукової організації «The Institute for a Global Sustainable Information Society» (Австрія).
  4. Член експертної ради МОН України з експертизи проєктів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, поданих для участі у конкурсах, які проводить Міністерство освіти і науки України, відповідно до Наказу МОН України № 1111 від 12.12.2022 р.
  5. Член спеціалізованої вченої ради Д 76.051.08, 2019–2021 р.
  6. Офіційний опонент (дисертація на здобуття ступеня кандидата філософських наук Форкоша С. М., спеціальність 09.00.09 – філософія науки), 2020 р.
  7. Офіційний опонент (дисертація на здобуття ступеня кандидата філософських наук Михальчука А. О., спеціальність 09.00.09 – філософія науки), 2019 р.

Викладає дисципліни: «Методологія наукових досліджень та академічна доброчесність», «Філософія (для аспірантів)», «Методологія та етика наукового дослідження», «Теорія пізнання».

Digital Library NAES of Ukraine: http://irbis-nbuv.gov.ua/ASUA/0009383

ВІДЗНАКИ:

  1. Диплом НАПН України І ступеня за аналітичні матеріали «Теоретичні основи підвищення дослідницької спроможності університетів України в контексті імплементації концепції «Відкрита наука» (квітень 2022 р.).