Педагогічна практика

Мета проведення ПП – підвищення рівня набуття аспірантами компетентностей щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки студентів до певного виду професійно-орієнтованої діяльності.

Обсяги

Обов’язковий обсяг педагогічної практики аспіранта за кожною освітньо-наукових програм (спеціальностей) – 120 годин (4 кредити ЄКТС).

Форми та види

ПП аспірантів може включати такі форми та види педагогічної діяльності:

  • проведення лекційних, практичних (лабораторних, семінарських) занять;
  • участь у розробленні (оновленні) навчально-методичного забезпечення навчальної дисципліни;
  • перевірка курсових і контрольних робіт, рефератів, звітів із практик студентів;
  • відвідування занять провідних викладачів фахових дисциплін, майстер-класів експертів і фахівців у галузі наукового дослідження аспіранта;
  • керівництво науково-дослідною роботою студентів;
  • проведення консультацій зі студентами;
  • інші види аудиторного та поза аудиторного навчального навантаження.

Керівництво

Безпосереднє керівництво та контроль за виконанням педагогічної практики аспіранта здійснюється його науковим керівником.

Зміст

Конкретний зміст, завдання, тривалість та період педагогічної практики аспіранта визначається у індивідуальному плані педагогічної практики, який розробляється керівником практики та затверджується на засіданні кафедри до початку практики аспіранта.

Звітування та оцінювання

По завершенню ПП аспірант готує звіт про проходження педагогічної практики, який, разом з матеріалами, що підтверджують зазначені у звіті показники, подає на рецензування керівнику практики та захищає на засіданні кафедри.

Результати ПП аспіранта оцінюються за 100-бальною та національною шкалами за підсумками захисту звіту про проходження ПП на засіданні кафедри. Мінімальна сума балів, що дозволяє зарахувати результати проходження ПП аспіранта – 60 балів (за національною шкалою «задовільно»).

Документи

За підсумками обговорення результатів проведеної аспірантом ПП на засіданні кафедри ухвалюється рішення щодо оцінювання та затвердження результатів (або повторного проходження)  ПП аспіранта (для кожного аспіранта кафедри окремо).

Відомості про виконану аспірантом (затверджену кафедрою) ПП з оцінкою заносяться до:

  • протоколу кафедри, витяг з якого надається до відділу аспірантури у п’ятиденний термін, після проведення відповідного засідання кафедри;
  • індивідуального плану роботи аспіранта у блок «Педагогічна практика».

Програма асистентської педагогічної практики

Типова програма практичної підготовки (педагогічна практика) здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії