Раєвська Яна Миколаївна

доктор психологічних наук, професор.

ОСВІТА ТА КАР’ЄРА

Закінчила Чернівецький вищий педагогічний навчальний заклад ім. О. Маковея (1997), Чернівецький державний університет імені Ю. Федьковича (2000), Кам’янець-Подільський державний аграрно-технічний університет (2008), аспірантуру при Інституті психології імені Г.С. Костюка НАПН України (2012), докторантуру при Інституті психології імені Г.С. Костюка НАПН України (2020).

В 2012 році захистила дисертацію на тему: «Особливості емоційної сфери підлітків з дистантних сімей» за спеціальністю 19.00.05 – соціальна психологія; психологія соціальної роботи та здобула науковий ступінь кандидата психологічних наук.

В 2020 році захистила дисертацію на тему: «Психологічне забезпечення міжпрофесійної взаємодії фахівців соціальної сфери» за спеціальністю Соціальна психологія; психологія соціальної роботи та здобула науковий ступінь доктора психологічних наук.

Доцент кафедри психології (2021), професор кафедри психології (2022).

Викладає дисципліни: «Загальна психологія», «Основи психологічної практики (практична психологія)», «Психологія особистості», «Основи психотерапії».

Пріоритетні наукові інтереси: психологічне консультування, психологія соціальної роботи, психологія міжпрофесійної взаємодії, кататимно-імагінативна психотерапія, арт-терапія при роботі з травмою.

Має 12-річний досвід роботи практичним психологом.

Автор понад 140 наукових і навчально-методичних праць.

 

ОСНОВНІ НАУКОВІ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ ПРАЦІ

Публікації у наукових виданнях, які включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection)
протягом останніх п’яти років

 

  1. Раєвська Я. Розвиток емоційної компетентності особистості: теоретичний дискурс. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (3 (52), 127-132. DOI: https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.3.18

http://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1196

  1. Пріб. Г.А., Бегеза Л.Є., Раєвська Я.М. Соціально-психологічна адаптація військовослужбовців/ветеранів: проблематика вивчення. Габітус. Вип. 35. 2022. С. 159-163. DOI https://doi.org/10.32843/ 2663-5208.2022.35.23 URL: http://habitus.od.ua/journals/2022/35-2022/23.pdf
  2. Пріб. Г.А., Раєвська Я.М.,Бегеза Л.Є.  Соціально-психологічні особливості адаптації особистості в умовах бойових дій. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. Том 33 (72) № 2 2022. С. 104-109. DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2022.2/17 URL: http://www.psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/2_2022/17.pdf
  3. Раєвська Я.М. Феномен тілесності у психологічному вимірі сучасності. Особистість у сучасному соціопсихологічному вимірі: монографія / за заг. ред. Г.А.Пріба, Є.М. Калюжної; колектив авторів. Херсон: Олді+, 2022. С. 74-85.  URL: http://new.ipk.edu.ua/novi-nadkhodzhennia
  4. Іhor POPOVYCH, Yuliia KOKORINA, Anatolii PYSLAR, Mariana PALCHYNSKA, Mariia PAVLIUK5, Yana RAІEVSKA, Kristina TOROP Research of the Mental States of Anxiety of FourthGraders in Secondary Schools during the Progression of the COVID-19 Pandemic. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2022, Volume 14, Issue 1, pages: 32-51 Web of Science https: DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/506 URL:https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/3880
  5. Kovalchuk, Z., Raievska, Yа., Beheza, L., Ievtushenko, I., & Odyntsova Socio-psychological features and legal norms of the life of adolescents from distant families of labor migrants. Amazonia Investiga, 2021. 10(46), 79-91. Web of Science URL:https://doi.org/10.34069/AI/2021.46.10.7
  6. Yana Raievska, Marina Rostoka, Tetiana Bondarenko, Olha Kuzmenko, Gabriela Kelemen. Psychological factors of emotional intelligence of service employees of state employment service. Journal Plus Education, Vol 29, no.2/2021. pp. 111-126.  URL:https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/1655 Міжнародна публікація
  7. Раєвська Я.М. Вплив тривожності на вибір копінг-стратегії в стресових умовах праці. Габітус. Вип. 30. 2021. С. 108-112. DOI:https://doi. org/10.32843/2663- 5208.2021.30.27 URL:http://habitus.od.ua/journals/2021/30-2021/27.pdf
  8. Раєвська Я.М. Психологічний супровід діяльності психологів установ виконання покарань та слідчих ізоляторів ДКВС України в контексті міжпрофесійної взаємодії. Габітус. Вип. 27. 2021. URL:http://habitus.od.ua/journals/2021/27-2021/20.pdf
  9. Раєвська Я.М. Вплив емоційного інтелекту на професійну успішність працівників державної служби зайнятості. Габітус. Вип. 25. 2021. С. 108-112. DOI:https://doi.org/10.32843/2663-5208.2021.25.18 URL:http://habitus.od.ua/journals/2021/25-2021/20.pdf
  10. 11.           Berezka, S., Panasenko, E., Zhukova, O., Radchuk, H., Raievska, Y Sobolyeva, SNeuropsychological Peculiarities of Studying Future Psychologists’ Emotional Intelligence. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2021. 12 (2), 38-52. Web of Science DOI: https://doi.org/10.18662/brain/12.2/190 ISSN: 2068-0473 Е-ISSN: 2067-3957
  11. Raievska, Yа. Theoretical and practical principles of social sphere specialists training in interprofessional interaction. International Journal of Innovative Technologies in Social Science. 2021. 1 (29). DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss/30032021/7487
  12. Kuzmina, M.O., Protas, O.L., Fartushok, T.V., Raievska, Y.M., Ivanova, I.B. Formation of students’competence of tertiary educational institutions by practical training aids International Journal of Higher Education. Volume 9, Issue 7, 2020, Pages 279-288. DOI: 10.5430/ijhe.v9n7p279 SCOPUS
  13. Тernavska Т., Shaumian, O., Mishenina, T., Voloshchuk, I., Raievska, Y., & Hrys, A. Socio-Psychological Directions of Resocialization of Persons, Who are Located in Places of Imprisonment. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 2020, 11(3), 54-71. URL: https://doi.org/10.18662/brain/11.3/109 Web of Science
  14. Т. Ternavska, Y. Raievska, T. Mishenina, N. Poberezna. Pedagogical and socio-psyhological conditionsof effective carrier guidance of future social specialists European humanities studies: State and Society: 3 (І), 2020, p. 153-172.
  15. Раєвська Я.М. Психологічний аналіз рівня сформованості міжпрофесійної взаємодії фахівців соціальної сфери. Психологічний часопис. 2020. Том 6. № 4. С. 267-279.  URL: https://www.apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/947/572
  16. Раєвська Я.М. Концептуальні основи психологічного забезпечення професійного становлення фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії. Габітус. 2020. № 12. С. 192-198.
  17. Раєвська Я.М. Концепт особистісної траєкторії готовності фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії. Теорія і практика сучасної психології. 2020. №1. Т. 3. С. 98-103. DOI https://doi.org/10.32840/2663-6026.2020.1-3.17 URL: http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua/archive/1_2020/part_3/19.pdf
  18. Раєвська Я.М. Готовність фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії за мотиваційно-емотивним компонентом. Психологічний часопис. 2020. Том 6. № 1. С. 142-151. URL: http://www.apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/823
  19. Раєвська Я.М. Особливості та напрями соціальної роботи з внутрішньо переміщеними особами в Україні. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2020. Вип. 34. С. 184-196.
  20. Раєвська Я.М. Психологічне забезпечення професійного становлення фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії: організаційно-методологічний аспект. Теорія і практика сучасної психології. 2019. Вип. 6. Т. 1. С. 153-157. DOI https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.6-1.31

URL:  http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua/archive/6_2019/part_1/33.pdf

  1. Раєвська Я.М. Особливості здійснення міжпрофесійної взаємодії при роботі з дітьми та молоддю. Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2019. Том ХІ : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Вип. 20. С. 286-300.
  2. Раєвська Я.М. Особливості здійснення міждисциплінарного підходу в процесі підготовки фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2019. Вип. ХХХІІІ. С. 109-119.
  3. Раєвська Я.М. Сучасний стан професійної підготовки фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії. Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2018. Том ХІ : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Вип. 17. С. 197-211.
  4. Раєвська Я.М. Технології організації професійної комунікації в соціальній роботі. Актуальні проблеми психології : збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2018. Том ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Вип. 18. С. 274-287.
  5. Раєвська Я.М. Соціальна допомога людям похилого віку. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вип. ХХХ. 2018. С. 175-187.
  6. Раєвська Я.М. Професійна готовність фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії. Молодий вчений. 2020. № 1 (77). С. 48-53. URL: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-1-77-11
  7. Раєвська Я.М. Структурно-функціональний підхід до міжпрофесійної взаємодії в системі соціальної роботи. Мультидисциплінарний міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2019. № 15. С. 50-57. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2057-2019-15-5303
  8. Raievska Ya., Melnyk L. Social assistance to the elderly. EDULEARN 19 Proceedings. 2019. P. 1423-1428. URL: https://library.iated.org/view/RAIEVSKA2019SOC Web of Science
  9. Raievska. Y. PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT OF MORAL EDUCATION IN JUNIOR HANDICAPPED CHILDREN. (O. Verzhykhovska, Y. Raievska, O. Bielova). EDULEARN 19 Proceedings 11th International Conference on Education and New Learning Technologies July 1st-3rd. Palma, Mallorca, Spain. URL: https://library.iated.org/view/VERZHYKHOVSKA2019PSY. Web of Science
  10. Raievska Ya. Practical aspects of the problem of training specialists in the social sphere to interprofessional interaction. RS Global Sp. z O.O., Warsaw, Poland Multidisciplinary scientific edition World science. 2019. № 9(49) Vol. 1, September. Р. 50-57. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws
  11. Раєвська Я.М. Соціально-психологічна та педагогічна робота фахівців соціальної сфери з дітьми з дистантних сімей. European humanities studies : State and Society. Europejskie studia humanistyczne : Państwo i Społeczeństwo. 2018. Issue 4 (II). P. 108-121.

Монографії, розділи монографій:

  1. Раєвська Я.М. Феномен тілесності у психологічному вимірі сучасності. Особистість у сучасному соціопсихологічному вимірі: монографія / за заг. ред. Г.А.Пріба, Є.М. Калюжної; колектив авторів. Херсон: Олді+, 2022. С. 74-85. URL: http://new.ipk.edu.ua/novi-nadkhodzhennia
  2. Раєвська Я. М. Активізація розвитку емоційного інтелекту як спосіб оптимізації процесу соціально-психологічної адаптації особистості. Психологія особистості на сучасному ринку праці: монографія / за заг. ред. Г.А. Пріба, Є.М. Калюжної; колектив авторів. Київ: ІПК ДСЗУ, 2020. С. 370-381.
  3. Раєвська Я. М. Теорія і практика професійного становлення фахівців соціальної сфери до міжпрофесійної взаємодії : монографія. Кам’янець-Подільський : Видавець Панькова А.С., 2020. 348 с.
  4. Особистість в умовах суспільних трансформацій: становлення та розвиток: колективна монографія / Я.М. Раєвська, Н.М. Гончарук, Л.А. Онуфрієва, О.М. Вержиховська та ін. ; за ред. Н.М. Гончарук, Л.А. Онуфрієвої, О.М. Вержиховської. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2018. 220 с.
  5. Raievska Ya. Analysis of psychological readiness for interprofessional interaction of social workers: theoretical and methodological aspect. Professional competencies and educational innovations in the knowledge economy : collective monograph / Editors Lyubomira Popova, Mariana Petrova. Veliko Tarnovo, Bulgaria : Publishing House ACCESS PRESS, 2020. P. 458-473.
  6. Raievska Ya., Melnyk Zh. Professional formation of future social specialists: practical aspect. Innovative scientific researches : European development trends and regional aspect. 3rd ed. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2020. Р. 159-180.
  7. Теоретичні та методичні аспекти соціальної діяльності: монографія / Грач Ю.В., Козаченко С.М., Комар Т.В., Ігумнова О.Б., Мельник Ж.В., Мельник Л.П., Олійник К.С., Раєвська Я.М., Руденок А.І., Співак В.І., Стинська В.В.; за ред. Л.О. Данильчук, Л.І. Романовська. Хмельницький: ФОП Цюпак А.А., 2020. Т. 3. С. 201-239.
  8. Г.А. Пріб., Л.Є. Бегеза, В.Р. Дорожкін, Є.М. Калюжна, М.Г. Ткалич, Я.М. Раєвська Порадник аспіранта: науково-методичний посібник: колектив авторів. Київ: ІПК ДСЗУ, 2021.  128 с.
  9. Особистість у сучасному соціо-психологічному вимірі / монографія / за заг. ред. Г. А. Пріб, Є. М. Калюжна; колектив авторів. Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2021. 320 с. 

 

Навчально-методичні посібники та методичні рекомендації (матеріали):

 

  1. Раєвська Я.М. «Психологічні основи соціальної роботи». Методичні рекомендації до виконання практичних занять: для студентів галузі знань 23 Соціальна робота спеціальності 231 Соціальна робота за освітньою програмою Соціальна робота (денна форма навчання); для студентів галузі знань 23 Соціальна робота спеціальності 232 Соціальне забезпечення за освітньою програмою Соціальна допомога (денна форма навчання) / [уклад.: Л.П. Мельник, Я.М. Раєвська, Ж.В. Мельник]. Кам’янець-Подільський:  «Медобори-2006», 2019. 74 с.
  2. Тернавська Т.А., Раєвська Я.М., Мельник Ж.В. Менеджмент соціальної роботи : навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський : Видавець Панькова А.С., 2020. 280 с.
  3. Тернавська Т.А., Раєвська Я.М., Мельник Ж.В. Навчально-практичний органайзер з курсу «Менеджмент соціальної роботи» : навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський : Видавець Панькова А.С., 2020. 248 с.
  4. Раєвська Я.М. Система соціальної допомоги людям похилого віку: навчальний посібник / [уклад.: Л.П. Мельник, Я.М. Раєвська, Ж.В. Мельник]. Кам’янець-Подільський: ПП «Аксіома», 2019. 188 с.
  5. Порадник аспіранта: науково-методичний посібник; колектив авторів. Київ: ІПК ДСЗУ, 2021. 128 с.
  6. Методичні рекомендації до підготовки та захисту кваліфікаційної роботи магістра за спеціальністю 053 «Психологія» /  [уклад.: Бегеза Л. Є., Дорожкін В. Р., Калюжна Є. М., Пріб Г. А., Раєвська Я. М., Ткалич М.Г.]. Методичні рекомендації; колектив авторів. Київ: ІПК ДСЗУ, 2022. 45 с.

 

УЧАСТЬ У ПРОФЕСІЙНИХ ТА/АБО ГРОМАДСЬКИХ ОБ’ЄДНАННЯХ:

 

  1. Член редколегії науково-практичного журналу «Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія» (фаховий), включений до Переліку наукових фахових видань України відповідно до Наказу МОН України № 1017 від 27 вересня 2021 року.
  2. Член редколегії журналу «Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія» (фаховий), включений до Переліку наукових фахових видань України відповідно до  Наказу МОН України № 1017 від 27 вересня 2021 року.
  3. Дійсний член наукової організації «Центр українсько-європейського наукового співробітництва» (Свідоцтво № 121430 від 2021 р.).

 

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ:

  1. Підвищення професійної кваліфікації у Східно-Європейському інституті психології в межах програми «Інноваційні методи викладання, навчання й менеджменту: новітні світові та європейські практики» (22-25 листопада 2018р.) (72 години, сертифікат № ЕЕ-52-118 від 26.11.2018).
  2. Закордонне стажування «Metods of providing psyhophysical health and professional efficiency, development of creative possibilities» (25 вересня-23 жовтня 2018 р., Словенія, Любляна) (120 год.).
  3. Закордонне наукове стажування на кафедрі публічного здоров’я Інституту Наук про Родину і Соціальну Працю Люблінського Католицького Університету Іоанна Павла ІІ в межах програми «Здоров’язберігаючі технології та якість життя: медичні, педагогічні, соціально-психологічні виміри» (31.07-09.08.2019 р.) (180 годин, сертифікат Nr KZP/8024/2019).
  4. Наукове стажування на кафедрі загальної психології Інституту Психології Люблінського Католицького Університету Іоанна Павла ІІ в межах програми «Здоров’язберігаючі технології та якість життя: медичні, педагогічні, соціально-психологічні виміри» (31.07– 31.10.2019 р.) (390 годин, сертифікат Nr KP/11-І/2019)

 

ВІДЗНАКИ:

Грамота Хмельницького національного університету за активну діяльність щодо розбудови партнерської взаємодії у науковій сфері від 24 лютого 2022 року.

Грамота Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка за сумлінну працю на освітянській ниві та професіоналізм від 2017 року.